Photo by Arnel Hasanovic on Unsplash
Томас Оппонг, відомий експерт з продуктивнсті та самовдосконалення, багато років працював з домашнього офісу та коворкінгів. В цій статті для medium він зібрав свої поради для ефективної дистанційної роботи.
Після початку пандемії багато хто вимушений був працювати віддалено, в тісних квартирах разом з дітьми, супругами та іншими членами родини. Наступні вісім звичок допоможуть тримати фокус, не прокрастинувати і отримувати результати.
Прокидатися до сходу сонця – звичка багатьох успішних людей. Нещодавнє опитування 20 CEO показало, що в будні дні 90% з них встають до шостої ранку. Це має сенс з точки зору продуктивності: вранці менше відволікаючих чинників, а тому і зосередитися на роботі простіше.
Один зі способів продуктивно працювати з дому – це занурюватися в справи відразу ж після пробудження. Приступайте до завдань до того, як прокинеться сім’я: це може стати вирішальним фактором для прогресу. Крім того, раннє пробудження покращить психологічний стан завдяки ранковому світлу.
Використовуйте період максимальної активності для виконання важливих завдань, а не для планування дня, яким можна зайнятися в інший час. Так вам вдасться впоратися зі складними й, можливо, неприємними справами набагато швидше.
Щоб початок дня був продуктивним, спробуйте складати список справ напередодні ввечері.
Кеннет Шено, колишній CEO та голова ради директорів American Express, одного разу сказав, що перед виходом з офісу він завжди записує три головні речі, які потрібно зробити завтра і починає з них робочий день.
Енергія – ключовий елемент продуктивності, тому важливо зрозуміти, в який час ви мислите найкраще і саме на цей період планувати важливі справи. Справи підуть швидше, якщо прислухатися до тіла, а не боротися з ним, змушуючи підлаштовуватися під чужий графік.
Планування дня напередодні ввечері, як вже згадувалося, дозволить ефективніше розпоряджатися ранковими годинами й знизить рівень стресу. Першу годину можна повністю присвятити безперервній роботі над одним важливим завданням.
Спробуйте один раз написати план наступного дня напередодні ввечері. Якщо результат вам сподобається, пообіцяйте собі робити так весь тиждень. Після цього вирішите, чи хочете ви залишити цю звичку у своєму житті.
Працюючи з дому, ви керуєте практично всім – зустрічами, проєктами, завданнями та перервами. Без чіткого графіка можна швидко втратити фокусування або вигоріти.
Щоб дотримуватися розкладу, розпишіть, що і коли ви будете робити. Використовуйте онлайн-календар, щоб не забувати про наради та вчасно перемикатися між проєктами. Якщо ранок в офісі ви присвячували певним завданням, зберігайте цю звичку і вдома.
«Намагайтеся дотримуватися деякої подібності звичного графіка, який був актуальний до того, як ви почали працювати з дому. Дайте собі трохи часу перед початком роботи, випийте каву, поснідайте. Це особливо важливо для людей, які не є жайворонками», – зазначає репортер Bloomberg Ерік Лем.
Доречно буде зміна домашнього одягу на щось зручне, але більш ділове. «Це змушує мене відчувати себе бадьорим, свіжим, продуктивним і менш неохайним. Це частина ментального трюку, який допомагає розмежовувати роботу й інші аспекти життя», – говорить заступник голови цифрового відділу Bloomberg Asia Крістін Сервандо.
І не забувайте робити перерви, освіжатися і відновлюватися. Коли ви живете в офісі, легко перевтомлюватися. Закривайте робочі чати у встановлений час і не піддавайтеся бажанням повернутися до комп’ютера після вечері.
Працюючи з дому, легко залишитися в ліжку з ноутбуком, але краще виділити місце, де ви будете тільки працювати. Це налаштує мозок на підвищення продуктивності, тому що він буде сприймати цей простір як діловий.
«При щоденній роботі в одному і тому ж місці ваш мозок починає асоціювати це місце з професійними завданнями. Якщо ви кожен день його міняєте, мозку кожен раз доводиться заново налаштовуватися на ділову активність», – вказує експерт по продуктивності з Google Лора Мей Мартін.
Вдома нас оточує багато сторонніх звуків: шум з вулиці, сусідський ремонт, цокання годинника, розмови членів сім’ї, зойки дітей. Врятуватися від усього цього допоможуть навушники з шумопоглинанням, які самі по собі майже повністю перекривають сторонні звуки, а в поєднанні з музикою дозволяють повністю відключитися від того, що відбувається і зосередитися на роботі.
Photo by Piotr Cichosz on Unsplash
Для збереження емоційного комфорту при віддаленій роботі потрібно більше, ніж будь-коли, спілкуватися з іншими людьми. Влаштовуйте відеоконференції, зідзвонюєтеся через телефон або просто листуйтеся.
«Якщо ви та людина, яка буде нудьгувати за колегами, працюючи з дому, додайте можливості для соціалізації у свій день», – радить Карен Ейр-Уайт, тренер по підвищенню продуктивності. Вона рекомендує дзвонити колегам, а не використовувати електронну пошту або Slack.
Сучасні технології дозволяють легко залишатися на зв’язку. Використовуйте такі інструменти, як Skype, Zoom, Microsoft Teams, Google Hangouts, WhatsApp, Facebook Workplace і Trello, щоб підтримувати контакт з колегами. Позитивна соціальна підтримка може підвищити вашу стійкість до стресу, тому також регулярно дізнавайтеся, як йдуть справи у друзів, членів сім’ї та сусідів.
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram