Учитель запитав учня, хто піде вмиватися з двох людей, які вилізли з димоходу, якщо один виліз з чистим обличчям, інший з брудним. 

– Ну, звичайно, той, у кого брудне обличчя!

– Відповідь неправильна. Подумай логічно: адже той, у кого брудне обличчя, подивиться на того, у кого обличчя чисте, і вирішить, що його обличчя теж чисте. А той, у кого обличчя чисте, погляне на того, у кого обличчя брудне і вирішить, що сам теж забруднився, і піде вмиватися.

– Цікаво придумано! – З захопленням вимовив учень. – А загадайте мені, Учителю, іншу задачу!

– Добре, юнак. Двоє людей спускаються по димоходу. Один вилазить з чистим обличчям, інший – з брудним. Хто з них піде вмиватися?

– Але ж ми це вже з'ясували, піде вмиватися той, у кого обличчя чисте!

– Це не зовсім так. Вони обидва підуть вмиватися. Подумай логічно: той, у кого чисте обличчя, подивиться на того, у кого обличчя брудне, і вирішить, що його особа теж брудне. А той, у кого обличчя брудне, побачивши, що напарник пішов вмиватися, зрозуміє, що і у нього брудне обличчя, і теж відповідно піде вмиватися.

– Я про це навіть не подумав! Я припустився помилки помилки! Учитель, давайте ще одне питання!

– Гаразд. Двоє людей спускаються по димоходу. Один вилазить з чистим обличчям, інший – з брудним. Хто з них піде вмиватися?

– Ну... напевно обидва підуть вмиватися.

– Знову невірно. Ніхто з них не буде вмиватися. Поміркуй логічно: той, у кого обличчя брудне, подивиться на того, у кого обличчя чисте, і не піде вмиватися. А той, у кого обличчя чисте, побачить, що той, у кого обличчя брудне, не йде вмиватися. Так він зрозуміє, що його обличчя чисте, і теж не піде вмиватися. Молода людина прийшла у відчай від такої відповіді.

– Запитайте мене ще про що-небудь!

– Гаразд. Двоє людей спускаються по димоходу ...

– О Господи, дай мені сили! Ніхто з них не піде вмиватися!

– Неправильно. Скажи мені, як взагалі може трапитися таке, щоб двоє людей спускалися по одній і тій же брудній трубі, при цьому один з них забруднив обличчя, а інший – ні?!

Читай також: Катерина Гольцберг про вплив раннього розвитку на майбутнє дитини

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram