Зі стартом Нової української школи (НУШ) вчителі отримали більше свобод, а на потреби учня з’явився новий погляд. Школа стає місцем не лише для вивчення таблички множення, а місцем, де по-новому прищеплюють любов до навчання та пізнання світу.
У рамках НУШ створений інтегрований курс «Я досліджую світ», який об’єднує 3 галузі: природничу, громадянську та історичну, соціальну та здоров’язбережувальну. Досвід отриманий на таких заняттях допомагає учням формувати повну картину світу.
Роль вчителя у цьому курсі – спонукати учнів на самостійну роботу: запитувати, досліджувати, робити висновки та обговорювати ідеї.
«Цей курс важливий тим, що дає можливість дітям розширити уявлення про себе, Батьківщину, світ. Учні шляхом проведення дослідів, спостережень, моделювань ситуацій пізнають живу та неживу природу, навчаються цінувати та берегти її багатства», – пояснює розповідає вчитель НВК №157 м. Києва Тетяна Литвинова.
Щоб дитині було легко під час заняття потрібно, щоб вона почувалась безпечно у колективі. Комфортне середовище без засуджень чи дорікань дозволить навіть сором’язливим учням висловлювати думки, долучатись до обговорень. Дитина має відчувати, що вчитель та її однокласники поважають думку іншого.
Відчути себе більш розслабленим допомагають «Ранкові зустрічі», що передбачені курсом. Під час їх проведення діти відчувають єдність, формується почуття дружності та віри у власні сили. Також на «Ранкових зустрічах» можна проговорити, яка тема важлива протягом дня чи для конкретного уроку.
«Ранкові зустрічі – це час і місце, коли ми ділимось своїми емоціями, почуттями, даємо одне одному поради та настанови. І часто ранкові зустрічі є певним поштовхом для того, щоб день пройшов вдало, оскільки ми нагадуємо собі :"Хто найкращий? 2-А! А чому 2-А найкращий? Тому що ми - найкращі!"», – ділиться досвідом Тетяна Литвинова.
На проведення такої вправи можна виділити 15-20 хвилин. Рекомендується провести вітання, коли діти стоять в колі. Далі для об’єднання вчитель проводить заплановане завдання для всіх учнів. Таку діяльність також можна продовжити чи замінити обговорення певної теми чи новини.
Також курс «Я досліджую світ» передбачає, що діти будуть використовувати методи спостереження, планування та проведення експериментів. Тетяна Литвинова уточнює, що під час занять можна проводити різні досліди з природними матеріалами, висаджувати рослини, проводити з ними маніпуляції, спостерігати протягом росту. Також вчителька радить моделювати поведінкові ситуації, щоб діти могли розвивати соціальні навички.
Важливо, щоб початкова школа навчила дитину різним способами перевіряти свої ідеї чи припущення. Також дитина повинна отримати досвід відмови від своєї «неробочої» ідеї. Саме тому важливо прожити ці емоції у дружньому середовищі.
Олександра Карабань, журналістка проєкту “Дружня школа”.
Цей матеріал створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Титульне фото goodfon
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram