Нові знання. Як зробити школу цікавішою

Володимир Співаковський, президент корпопрації «Гранд», бізнесмен, письменник, розповів про те, які предмети необхідно ввести в школі, щоб вона стала більш цікавою для дітей.

Все частіше батьків і дітей не влаштовує набір нудних предметів у школі

Що робити? І чи можна структурувати шкільні знання по-новому? Можна, і це дуже просто — розділивши їх на 3 групи.Нові знання. Як зробити школу цікавішою

1. Базові знання. Це широкий спектр явищ і предметів для загального розвитку. Це те, що потрібно для входження в соціум, так би мовити, в пристойне товариство, щоб дитина потім не відчула себе білою вороною.

В основному це класичні звичні знання: математика, фізика, географія, економіка, мистецтво, хімія, біологія тощо. Рівень може бути або поверховий, або глибокий. Залежно від бажання і мотивацій. Тим більше, що оцінки перестають піддаватися розголосу.

2. Прогресивні знання. Це нові модні знання, якими живе нині весь світ, і бажано (але не обов’язково) цими знаннями володіти: бізнес, нова енергія, екологія, комп’ютери, програмування, 3D, глобалістика, психологія, багатономіка, нові технології, новий космос, віртуальний простір, мода тощо.

Тепер знання можна вибирати не тільки в розрізі традиційних предметів

3. Особистісні знання і навички. Це ті спеціальні знання, властиві саме цій дитині, які потім можуть стати справою її життя або захопленням: Youtube, музика, агро, кодування, спорт, живопис, криптовалюта, фото і відео, системи харчування, комунікації, лінгвістика тощо.

Скласти з цих наборів конкретніше «навчальне замовлення», з безліччю параметрів, дуже легко. Таким чином, у батьків і дітей з’явиться можливість збирати знання в свій «кошик», як вони це роблять в супермаркеті, де є не одна полиця з однотипним товаром, а цілі групи різнорідних товарів.

Тепер знання можна вибирати не тільки в розрізі традиційних предметів. А до того ж, за необхідності або бажання, змінювати щороку або видозмінювати ці набори. Без шкоди для цілісності.

Це й буде індивідуальний патерн знань, умінь, компетенцій і результатів.

Головне — в такій структурі навчання всім все ясно і зрозуміло: що, як, де і навіщо.