Osvitanova.com.ua

Сучасні батьки дедалі частіше прагнуть дати своїм дітям можливість навчатися у найкращих університетах Європи. Тому дітям слід ґрунтовно вчити іноземну мову та постійно спілкуватися з її носіями. Курсів тут замало, а навчати дитину за кордоном не усім батькам по кишені. Тож варто звернути увагу на міжнародні школи в Україні, як от Німецько-українська міжкультурна школа в Києві (Deutsche Schule Kiew). Тут діти вивчають усі предмети німецькою і навіть в позаурочний час спілкуються цією мовою з однокласниками та вчителями. Про те, як вдається поєднувати українську та німецьку програми освіти, мотивувати дітей та про унікальні методики, розповіла директор DSK Олена Ковальчук в ексклюзивному інтерв’ю WoMo.

Де дітей можуть якнайкраще підготувати до школи?

У нашому дитячому садку. Група нараховує 10-20 вихованців, і майже всі ці діти ідуть до нас у перший клас.

Цьогоріч ми набираємо два перші класи. В одному навчатимуться діти після нашого садочка й ті іноземці, для яких німецька є рідною. А в іншому ті, хто взагалі не знає німецької або із незначним словниковим запасом. Навчальна програма для першокласників «українського» класу побудована таким чином, щоб до початку середньої школи усі діти вільно розмовляли та навчалися за німецькою програмою з німецькими викладачами.

Як вдається поєднувати українську та німецьку навчальні програми?

Оскільки є певні відмінності у програмах, ми видаємо два документи про освіту — українського та німецького зразка. Хоча зараз українська початкова школа стає ближчою до тієї, яку пропонує німецька система освіти. Додам, що стандарти якості навчання ми контролюємо дуже ретельно. Школа проходить перевірку державною інспекцією Bund-Länder-Inspektion (BLI) Німеччини. Такі перевірки — один із головних інструментів управління якістю освіти для німецьких шкіл за кордоном. Торік після проходження BLI ми отримали статус «Взірцева школа за кордоном».

Як та чим ви мотивуєте дітей?

Діти, які приходять до нас у середню і старшу школу з інших навчальних закладів, зазвичай уже вмотивовані, бо мають певну мету й плани на майбутнє. Для них школа стає можливістю реалізувати заплановане: отримати атестати зрілості України і Німеччини (Abitur) та без додаткових іспитів вступити до німецькомовних університетів, наприклад, у Німеччині або Австрії.

А щодо молодших учнів , ми використовуємо різні види заохочувальної діяльності. З 1-го по 4-й клас навчання відбувається в ігровій формі. Це дає можливість навчатися без особливих зусиль, граючи.

Чи є спеціальні методики викладання, які в Україні використовуєте лише ви?

Передусім це компетентнісне навчання та диференційований підхід до учнів. Також у школі деякі предмети представлені у вигляді інтегрованих курсів, які поєднують кілька дисциплін. Завдяки цьому дитина може краще засвоїти матеріал та набути практичного досвіду, який потрібен їй для подальшого життя, що стає досить потужним стартом на майбутнє.

Поясню. Компетентнісний підхід — спрямованість навчально-виховного процесу на формування і розвиток компетентностей учня як кінцевого результату навчання. Компетентність — це якість особистості, що проявляється у готовності та здатності застосовувати набуті знання й вироблені уміння залежно від потреб. А компетентний — це той, хто має достатні знання з певної галузі, із чимось добре обізнаний, тямущий; такий, який уміє застосовувати знання, уміння й навички за різних обставин; який уміє дати собі раду в будь-якій ситуації. Тобто компетентність — це набута під час навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду і цінностей, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці; це коли діти не просто засвоюють певний об’єм знань з трьох-чотирьох предметів, а використовують ці знання багаторазово. «Вивчив, здав, забув» — це не варіант для німецької освіти. Наша мета не знання, а практичні навички учня, вдале застосування цих знань у реальному житті.

Диференційований підхід передбачає, що дитина отримує завдання того рівня складності, який може виконати. Тому наші викладачі готують на урок кілька варіантів завдань різної складності. Ми не порівнюємо учнів між собою, а допомагаємо кожній дитині якнайкраще розкрити себе.

Від 5-го класу школярі починають самостійно готувати певні теми. Учитель пояснює тему, але під час її опрацювання учні презентують свої роботи, багато дискутують між собою, виконують завдання у різний спосіб (самостійно, у парі чи у групі).

Зовнішньому вигляду робіт приділяється значно менше уваги, ніж змісту. Важливо, як дитина упоралася із завданнями, які перед нею ставилися. Звісно, що є форми контролю знань, але контрольних робіт не так багато протягом року, як в українській школі.

Чи часто до вас переходять учні з інших шкіл?

Цього року є багато заявок у 5, 6, 7 і 8 класи. Це саме той період, коли у дитини ще є час надолужити той рівень мови, якого бракує і коли дитина вже сама має певну мотивацію. Зазвичай до нас приходять найкращі учні з інших шкіл, тож за рік вони адаптуються до викладання німецькою мовою. Якщо дитина докладає зусиль, то наздоганяє досить швидко.

Що подобається учням і батькам у німецькій школі?

У нас відбуваються проєктні тижні, є виробнича практика у різних установах, де учні можуть ознайомитися з цікавими професіями. Ми святкуємо традиційні українські та німецькі свята — Великдень, Масляну, Різдво, Святого Мартина, Святого Миколая. До життя школи постійно долучаються й батьки, беруть активну участь у підготовці та проведенні цих свят, тому неформальний девіз DSK — «У школі як вдома».

Які ще активності є в школі?

Ми належимо до мережі міжнародних німецьких, які працюють чи не у кожній країні. Тому наші діти беруть активну участь у культурних та наукових проєктах, що проводять школи різних країн, їздять до своїх однолітків за програмами обміну, а також приймають іноземних друзів у своїх родинах та у шкільних авдиторіях.

Якщо говорити про позашкільні активності, то від 15-ї години у нас є ціла низка спортивних, творчих та інтелектуальних гуртків. Заняття у гуртках теж ведуться німецькою мовою, щоб і поза уроками діти спілкувалися німецькою. Викладачі постійно влаштовують екскурсії у Києві та Україні.

Двічі на рік ми проводимо День спорту (взимку та влітку) із сезонними розвагами, залучаючи батьків. Такі заходи згуртовують дітей, учителів та батьків.

Інформаційна довідка

Німецько-українська міжкультурна школа у м. Києві (Deutsche Schule Kiew) заснована 2008 року. Школа та її німецькі освітні програми визнані в Німеччині та контролюються органом ZfA (Zentralstelle für das Auslandsschulwesen,) Федерального управління адміністрації Німеччини (Bundesverwaltungsamt).

Школа отримує фінансову підтримку з Німеччини, ZfA забезпечує педагогами і контролює відповідність програми німецькими стандартами. Школи проходять перевірку державною інспекцією Bund-Länder-Inspektion (скорочено BLI) Німеччини. Такі перевірки — один з інструментів управління якістю освіти для німецьких шкіл за кордоном. У 2017 році Німецько-українська школа у Києві після проходження BLI отримала статус «Взірцева школа за кордоном» (Exzellente Deutsche Auslandsschule). Сьогодні в школі 60% українських учнів та 40% німецькомовних. У школі навчаються діти не лише з Німеччини та України, а й з Австрії, Швейцарії, Польщі, Угорщини, США, тому школа відома своїм демократичним та мультикультурним середовищем. Орієнтовна вартість навчання у Deutsche Schule Kiew становить € 7500 на рік. Окрім освіти за німецькими стандартами у вартість входять усі необхідні навчальні матеріали та нагляд з 8.00 до 18.00, гуртки та екскурсії, виконання домашніх завдань, участь у позашкільних заходах, обід та полуденок.

Поширити у соц. мережах: