Прасувати, шити, готувати – більшість людей опановують ці навички вдома, а не у навчальному закладі. Але буває й по-іншому, наприклад коли школа вводить предмет господарювання до переліку додаткових предметів, щоб показати своїм учням, особливо хлопчикам, цінність гендерної рівності та зруйнувати усталені стереотипи, пов’язані з домашніми обов’язками. Саме цьому вчить своїх вихованців іспанська школа Монтекастело. Їх девіз – «Рівність пізнається через дії».

Розповідаємо про неї якомога більшій кількості людей, щоб інші навчальні заклади та діти змогли перейняти цей досвід.

Домашні обов’язки не залежать від статі

Іспанська школа ввела предмет з домашнього господарювання для хлопчиків, і він – класна ініціатива у боротьбі з гендерною нерівністю

У 2018 році школа, яка знаходиться в місті Віго, оголосила, що внесла до списку предметів домогосподарювання. На цих заняттях хлопчики навчатимуться прасувати, шити, готувати, а також виконувати іншу роботу, наприклад вміти давати раду з сантехнікою і електрикою, опановувати роботу з каменем і теслярські справу.

Вчителі та батьки співпрацюють і спрямовують учнів

Іспанська школа ввела предмет з домашнього господарювання для хлопчиків, і він – класна ініціатива у боротьбі з гендерною нерівністю

Уроки проводять вчителі-добровольці, а також батьки деяких учнів.

«Затишок в домі – це завдання обох»

Іспанська школа ввела предмет з домашнього господарювання для хлопчиків, і він – класна ініціатива у боротьбі з гендерною нерівністю

Габріель Браво, координатор навчального закладу, так пояснив в інтерв’ю газеті введення нового предмету: «Нашим студентам корисно навчитися виконувати такі завдання, щоб бути готовими до майбутнього сімейного життя. Так вони з самого початку будуть задіяні в домашніх справах і зрозуміють, що підтримка затишку в домі – це завдання обох. Це турбота не тільки жінки, яка буде прибирати, мити посуд і прасувати одяг. Це допоможе їм стати відповідальнішими і навчитися правильно поводитися у власній родині».

Прагнення до досягнення гендерної рівності

Іспанська школа ввела предмет з домашнього господарювання для хлопчиків, і він – класна ініціатива у боротьбі з гендерною нерівністю

Ця ідея з’явилася, коли адміністрація школи шукала способи заохочення гендерної рівності серед учнів. Після обговорення проект донесли до батьків і самих студентів. У батьків не виникло жодних заперечень проти нового предмету, але деякі учні відчули дискомфорт, коли почули про шиття і прасування.

Руйнування стереотипів

Іспанська школа ввела предмет з домашнього господарювання для хлопчиків, і він – класна ініціатива у боротьбі з гендерною нерівністю

Проте коли вони почали відвідувати заняття, всі сумніви розвіялися. Студенти побачили, що все, чого їх навчають, – прості покрокові дії, які можуть виконувати як чоловіки, так і жінки.

Незабутні життєві уроки

Іспанська школа ввела предмет з домашнього господарювання для хлопчиків, і він – класна ініціатива у боротьбі з гендерною нерівністю

«Для деяких учнів це був перший раз, коли вони тримали в руках праску. Заняття виявилися веселими, але повчальними, ми були здивовані, а батьки щасливі», – сказав Браво в своєму інтерв’ю.

А що ви думаєте про цю ініціативу? Можливо, ви знаєте школу, в якій проводяться аналогічні уроки?