Нова Типова програма для 5-9 класів – крок до НУШ чи у протилежному напрямку?
Український інститут майбутнього запрошує освітніх управлінців, журналістів, блогерів та усіх зацікавлених приєднатись до прямої трансляції експертної дискусії щодо Нової Типової програми для 5-9 класів. Пряме включення відбудеться у п’ятницю, 5 лютого, о 15:30 на Фейсбук-сторінці UIF.
Період базової школи, що охоплює 5-9 класи — це та ланка освіти, на яку припадає засвоєння учнями комплексу знань і навичок, який закладає основи світогляду. На етапі навчання у базовій школі відбувається найсуттєвіші вікові зміни в учнях, формується їхня особистість і світогляд. Від якості програм і процесів, що відбуваються у цей період залежить спроможність молодих людей успішно продовжувати навчання, вміння і мотивація навчатися, а нерідко – і психологічне здоров’я.
Як вплинуть на учнів нові програми, що мають бути розроблені школами (передусім на основі типових) до 2022 року?
Нещодавно завершилося громадське обговорення Типової освітньої програми (далі – ТОП), організоване Міністерством освіти і науки України.
У Державному стандарті освіти 5-9 класів вказано, що реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах, як: повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості.
Держстандарт не передбачає поділу на предмети, натомість є освітні галузі – це означає, що розробники освітніх та навчальних програм зможуть як втілювати певну навчальну галузь через окремий предмет, так і комбінувати їх для інтеграції.
Натомість у частини освітніх експертів, батьків і педагогів, які послідовно працюють з НУШ, викликає занепокоєння, що закладена у ТОП структура навчального плану фактично повертає фіксований поділ на предмети і збільшує загальний обсяг навчального навантаження для закладів із навчанням українською мовою. Це практично позбавляє учнів можливості робити вибір і звужує спектр прояву пізнавального інтересу.
• Виправдні чи перебільшені побоювання експертів?
• Якими міркуваннями керувалися розробники програми?
• Якою має бути оптимальна програма для гімназійного рівня освіти?
• Хто і як може вплинути на доопрацювання документів?
• Що можна запропонувати педагогічним колективам, які хвилюються через можливу втрату годин і зі свого боку тиснуть на розробників?
Ці питання планується обговорити у рамках експертної дискусії на майданчику Українського інституту майбутнього.
👥Учасники:
Сергій Горбачов, освітній омбудсмен України;
Наталя Піпа, народний депутат України, членкиня Комітету з питань освіти науки та інновацій ВРУ;
Світлана Олексюк, директорка Загальноосвітньої школи №5 у м. Києві;
📢 Модеруватиме подію експерт з освіти і навичок 21 ст. UIF Микола Скиба.
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.