Раз на тиждень ми відправляємо для вас дайджест з найкращими публікаціями

Нова Типова програма для 5-9 класів – крок до НУШ чи у протилежному напрямку?

Андрей Тест 05 Лютого 2021 Київ 589

Український інститут майбутнього запрошує освітніх управлінців, журналістів, блогерів та усіх зацікавлених приєднатись до прямої трансляції експертної дискусії щодо Нової Типової програми для 5-9 класів. Пряме включення відбудеться у п’ятницю, 5 лютого, о 15:30 на Фейсбук-сторінці UIF.

Період базової школи, що охоплює 5-9 класи — це та ланка освіти, на яку припадає засвоєння учнями комплексу знань і навичок, який закладає основи світогляду. На етапі навчання у базовій школі відбувається найсуттєвіші вікові зміни в учнях, формується їхня особистість і світогляд. Від якості програм і процесів, що відбуваються у цей період залежить спроможність молодих людей успішно продовжувати навчання, вміння і мотивація навчатися, а нерідко – і психологічне здоров’я.

Як вплинуть на учнів нові програми, що мають бути розроблені школами (передусім на основі типових) до 2022 року?

Нещодавно завершилося громадське обговорення Типової освітньої програми (далі – ТОП), організоване Міністерством освіти і науки України.

У Державному стандарті освіти 5-9 класів вказано, що реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах, як: повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості.

Держстандарт не передбачає поділу на предмети, натомість є освітні галузі – це означає, що розробники освітніх та навчальних програм зможуть як втілювати певну навчальну галузь через окремий предмет, так і комбінувати їх для інтеграції.

Натомість у частини освітніх експертів, батьків і педагогів, які послідовно працюють з НУШ, викликає занепокоєння, що закладена у ТОП структура навчального плану фактично повертає фіксований поділ на предмети і збільшує загальний обсяг навчального навантаження для закладів із навчанням українською мовою. Це практично позбавляє учнів можливості робити вибір і звужує спектр прояву пізнавального інтересу.

• Виправдні чи перебільшені побоювання експертів?
• Якими міркуваннями керувалися розробники програми?
• Якою має бути оптимальна програма для гімназійного рівня освіти?
• Хто і як може вплинути на доопрацювання документів?
• Що можна запропонувати педагогічним колективам, які хвилюються через можливу втрату годин і зі свого боку тиснуть на розробників?

Ці питання планується обговорити у рамках експертної дискусії на майданчику Українського інституту майбутнього.

👥Учасники:
Сергій Горбачов, освітній омбудсмен України;
Наталя Піпа, народний депутат України, членкиня Комітету з питань освіти науки та інновацій ВРУ;
Світлана Олексюк, директорка Загальноосвітньої школи №5 у м. Києві;

📢 Модеруватиме подію експерт з освіти і навичок 21 ст. UIF Микола Скиба.


Залишити відгук

0/2000 символів використано

Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.


Події