Яскравість і стислість: якою стає бізнес‑освіта нового покоління

Президент бізнес-школи «МІМ-Київ» Ірина Тихомирова – про те, чому люди стали головною проблемою бізнесу і навіщо отримувати МВА

Чи є попит на бізнес-освіту, чи дає вона переваги, які люди потрібні бізнесу, навіщо менеджерам почуття гумору. Про це та про багато іншого K.Fund Media поговорив з президентом бізнес-школи «МІМ-Київ» Іриною Тихомировою.

Бізнес-освіта створює спільноту споріднених духом людей

Бізнес-освіта має чималий попит. У вересні ми були в Китаї – у бізнес-школі, яку закінчив Джек Ма, Cheung Kong Graduate School of Business. Вона працює тільки з людьми, у яких є бізнес-досвід. Природно, Джек Ма прийшов туди, коли вже був одним з керівників Alibaba. Їх курс МВА коштує $ 120 тис., і вони хочуть підвищити ціну. Правда, не можуть цього зробити, оскільки її регулює китайський уряд.

У цій бізнес-школі конкурс на місце – 7 осіб. Чому? Безумовно, вона хороша і там навчався сам Джек Ма. Здавалося б, чого вони можуть навчити за такі гроші? Насправді, дуже важливим речам – систематизації, ідеям і зв’язкам.

Яскравість і стислість: якою стає бізнес‑освіта нового покоління

У бізнес-школі можна отримати спільноту споріднених духом людей, почути чийсь досвід, отримати додаткову енергію й упевнитися в тому, що все робиш правильно.

Такий синергетичний ефект важливий для менеджерів, оскільки доволі часто вони схильні до вигоряння. Світова тенденція свідчить про те, що саме навчання для дорослих буде посилюватися і розвиватися – в цьому сумнівів немає.

Люди, а не фінанси, стали головною проблемою бізнесу

20 років тому ми провели міжнародне дослідження стосовно того, що потрібно компаніям від бізнес-навчання. Тоді великий запит був на фінанси і податки: що робити з обліком, як платити податки і налагодити відносини з державою. В цьому році ми практично повторили це дослідження. Остаточних результатів ще немає, але можна сміливо говорити, що про фінанси і податки вже не згадують.

Саме навчання для дорослих буде посилюватися і розвиватися

Зараз бізнес більше хвилюють питання стратегії (як змінюватися) і людей (як виховати, мотивувати і запобігти вигорянню). Люди стали головною проблемою бізнесу.

Один з наших викладачів якось сказав хорошу фразу: «Ринок праці ділиться на дві частини: одним фахівцям ніколи поїсти, а іншим – нічого». Так і є. Всі хочуть співробітників з області «ніколи їсти», але їх складно знайти і важко купити. З іншого боку, є багато людей, які хочуть працювати, але не можуть знайти роботу. Для бізнесу зараз головне – правильний колектив. З ним можна вирішувати будь-які задачі.

MВА – не чарівна паличка, але дає перевагу

MВА часто називають «золотою карткою», а випускників MВА – «золотими комірцями», вважаючи, що це необхідна умова для отримання певної посади. В Україні такого немає, та й на Заході не завжди.

Яскравість і стислість: якою стає бізнес‑освіта нового покоління

У нашій країні MВА свідчить про те, що людина хоче розвиватися. MВА – міжнародний стандарт, і роботодавець, який бере на роботу фахівця з відповідним дипломом, знає, на що той здатний.

Він може бути впевнений, що людина знає фінансові показники, зможе побудувати комплекс маркетингу і розуміє, як працює інвестиційний ринок. Випускник MВА бачить проблеми бізнесу та їх взаємозв’язок.

MВА – це додаткова перевага на ринку праці. Вона може бути необхідною умовою для побудови кар’єри, але не завжди. Сам по собі диплом нічого не гарантує, це не чарівна паличка.

Тенденції бізнес-освіти

Приходить нове покоління, яке не уявляє собі життя без соціальних медіа та мобільних телефонів. Тому програми навчання стають яскравішими.

Гейміфікація. Ігри завжди були частиною наших програм, але зараз їх стає дедалі більше. З одного боку, люди дорослі, і не хочуть витрачати час на банальні гри, але якщо вони дають можливість краще зрозуміти бізнес – чому б і ні.

Стислість. Слухач хоче отримати результат швидше, тому програми стають коротшими.

Формат блоків. У минулому році ми змінили формат програми. Якщо раніше вона була схожа на канат (курси зв’язувалися в єдине ціле), то тепер побудована за принципом багажної стрічки (кожен підходить і бере свою валізу). Тобто, програма складається з блоків (маркетингу, менеджменту, фінансів, управління підприємством і т.д.), які пов’язані між собою ідеєю бізнесу як системної одиниці.

5 головних навичок, якими повинні володіти керівники

Актуальні знання та навички

На роботу беруть фахівців, знання яких є цікавими. Якщо людина закінчила університет 20 років тому, а його знання залишилися на тому ж рівні, то його не захочуть запросити на роботу.

Добрі  комунікативні  навички

Мало бути лише професіоналом і відповідальною людиною, важливо знаходити спільну мову з оточуючими, як з підлеглими, так і з керівниками. Ніхто не захоче працювати з конфліктними і «отруйними» співробітниками.

Стійкість до стресів

Потрібно вміти працювати під тимчасовою напругою, в умовах обмеженої кількості ресурсів і на результат. Зараз так працюють абсолютно всі.

Яскравість і стислість: якою стає бізнес‑освіта нового покоління

Готовність вчитися і змінюватися

Знання – це не назавжди, і те, що ти знаєш, може знецінитись з часом. Залишиться тільки досвід, та й він може стати неактуальним. Середовище постійно змінюється, і до цього потрібно бути готовим.

Почуття гумору

Складно працювати з людьми, у яких немає почуття гумору. Завжди легше робити щось із посмішкою.