Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проект «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами. 

Трохи передісторії.

Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.

Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці. 

Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі київський приватний ліцей «Крила».

Представтеся та розкажіть, що вас спонукало відкрити власну школу?

Ми, родина Кощеєвих, Наталя та Олександр – засновники київського приватного ліцею «Крила». У першу чергу нас спонукало бажання максимально впливати на освіту своїх дітей та готовність взяти відповідальність за це. 

Яку саме проблему шкільного навчання ви хотіли вирішити відкриттям цієї школи? 

Байдужість системи до людей, незацікавленість держави мати вільних громадян, що  мислять критично та нешаблонно... Питання якісної сучасної освіти та творчої реалізації талановитих учителів.

У якому році ви відчинили двері школи та почали набирати учнів? Яким був ваш перший рік роботи?

Школа з'явилась 2017 року під назвою «ThinkGlobal Печерськ» та входила до великої мережі шкіл У 2019-му ми вирішили рухатися самостійним шляхом, так з’явились «Крила». Ми значно посилили команду, оновили програми, цінності, впровадили нові підходи.

Розкажіть про вибір назви для школи: її ідея, яка історія з цим пов'язана, що символізує для вас, для шкільної освіти?

Назва «Крила» відгукується нам обом. Для Наталі крила – це воля та сила людини, її здатність шукати сенс життя. А для мене  – це тріумф людського технічного генія, який спостерігає природні феномени та використовує їх у своїх винаходах.

Крила – це вітрила стародавніх кораблів та вітряних млинів, крила підіймають у небо сучасні літаки та генерують мегавати енергії в газових турбінах.

Чим специфічна ваша школа та чому?

«Крила» – школа з поглибленим вивченням іноземних мов. Цього року  за рівнем знань англійської ми обігнали спеціалізовані школи, частина наших учнів здала тестування Flex на рівні advance. Ми дійсно пишаємося, що у нашій школі працюють потужні вчителі з усіх дисциплін. В основі роботи – суб’єктність дитини, її право хотіти, обирати, реалізовувати себе, нести відповідальність. Наші вчителі часто відповідають на запитання учнів: «А навіщо мені це вчити?». А діти своєю чергою часто чують запитання: «Що тобі подобається та чого ти прагнеш?». Ми багато часу присвячуємо спільному розв’язанню питань та вчимося домовлятися. Для школи важливим є не навчити дитину сухих фактів, а розвинути критичне мислення, навчити аргументувати власну позицію. Крім того, для школи характерна фактична відсутність цензури.

Як ви ставитеся до класичної програми навчання? Розкажіть про свою програму, яку ви використовуєте у початковій/ середній/ старшій школі? Чому саме її?

Програми ліцею побудовані так, щоб охопити рекомендовані Міністерством освіти теми, які можна адаптувати під рівень групи. Так, наприклад, у початковій школі діти вчаться за програмою розвивального навчання Ельконіна-Давидова, «Росток» та НУШ, а англійську мову опановують за підручниками видавництва Pearson. У середній школі існують групи за рівнем опанування другої іноземної мови. Щороку вчителі переглядають навчальні результати класів та додають або вилучають із них окремі теми, необхідні для оптимального досягнення навчальних результатів.

Щоб бути сучасним потрібно постійно змінюватись. А які ключові зміни ви робили щороку, щоб вдосконалюватись? 

Впровадили вступне тестування, бо зрозуміли, що важливим є також академічний рівень учнів, які починають навчатися у нашій школі. Уявіть собі, що до класу приходить дитина, яка має нижчий або вищий рівень знань, ніж у групі: вона або перетягуватиме увагу на себе, або нудьгуватиме.

Визначилися зі специфікою закладу (обрали спеціалізацію). 

Сфокусувалися на спеціалізації школи та чіткіше зрозуміли, на які запити батьків ми можемо  відповісти: «Так, це до нас», або порекомендували іншу школу.

Переїхали в більше приміщення поблизу ботанічного саду. Також оновили програми, поповнили команду педагогів, кураторів.

А що ви не змінювали й не зміните, навіть якщо будуть просити?

Не відмовимося від наших цінностей: суб'єктність кожного учасника (дитини, родини, вчителя, адміністратора), відкрита і пряма комунікація, чесність із собою та іншими, допитливість, свобода, і зокрема свобода ставити незручні запитання.

Не влаштовуватимемо загальних батьківських зборів з обговоренням назагал результатів учнів; не будемо винятково онлайн-школою; не робитимемо з дитини і її досягнень проєкт, адже це суперечить нашій базовій цінності про суб’єктність дитини, її право на власну думку, вибір, досвід.

Як ви, батьки та дитина розуміє, що тема засвоєна? Чи є система оцінювання та яка?

Після кожної теми проводимо тематичні атестації за результатами тем, які викладачі прописують у програмах. У ліцеї діє 12-бальна система оцінювання.

До 3 класу згідно з державними вимогами використовується оцінювання у вигляді «зараховано»/«не зараховано». Інформацію про успішність дитини батьки можуть побачити через платформу G-Suite for Education, доступ до якої отримують у куратора після зарахування учня. Наприкінці уроків діти проводять рефлексію, де з допомогою вчителя визначають, що вдалося, а що потребує додаткового опрацювання.

Розкажіть, хто такий куратор, тьютор та ментор у вашому розумінні: це одна роль чи різні, чим вони відрізняються? Та яка із цих ролей є у вашій школі?

У нашому розумінні індивідуальний тьютор потрібен для учнів з особливостями сприйняття, поведінки, для покращення взаємодії учня з учителем, однокласниками, покращення досягнень, ментор – наставник, коуч. Із наведених ролей у нашій школі є куратор.

У молодшій школі він є «аналогом» першої вчительки. Це людина, яка перебуває з дітьми впродовж усього дня. Куратор знає особливості кожного учня, організовує харчування, прогулянки та дозвілля дітей, щотижневі екскурсії, здійснює регулярне фотографування дітей на цікавих заняттях та надсилає батькам щотижневі дайджести, за якими можна ознайомитися з тим, що опрацьовували діти на уроках та які проєкти реалізовували протягом тижня. Також проводить індивідуальні зустрічі з батьками тричі на рік.

У середній та старшій школі куратор комунікує з учнями, батьками та вчителями. Він допомагає учням визначитися з їхніми навчальними цілями на початку навчального року, виконує командоутворюючу функцію, допомагає розв’язувати конфлікти, адаптує нових учнів, влаштовує позанавчальні активності. Від батьків куратор збирає очікування  щодо академічної успішності, соціалізації та організовує зворотний зв’язок згідно з домовленостями, а також за запитом батьків чи учнів організовує зустріч з учителем. Учителям куратор передає інформацію про особливості та очікування дитини, зони росту, а від учителів отримує зворотний зв’язок про навчальні успіхи та поведінку, що надається учням та батькам.

Як у вас організовано зворотний зв'язок із батьками: хто його ініціює, як часто та через який канал?

Зворотний зв’язок батькам надають куратори класів. Куратори класів отримують інформацію від вчителів з коментарями та щочверті надсилають детальні звіти. За потреби куратори надають зворотний зв’язок щотижня. Комунікація відбувається через платформу G-Suite. Крім того, обговорення результатів та планів відбувається на тристоронніх зустрічах, де присутні представники школи, родина та учень/учениця.

Зрозуміло, що батьки завжди турбуються за безпеку своїх дітей. Як ви її забезпечуєте? 

Школа розташована на закритій території. За майданчиком та воротами ведеться постійний відеонагляд. Вхід у приміщення школи батькам та стороннім особам  заборонений та можливий лише за попереднім записом до куратора чи адміністрації з усіма необхідними засобами безпеки (вимірюванням температури, маскою та бахілами). Батькам двері відчиняє адміністратор, який кличе дитину. Діти не покидають школу без супроводу дорослих. Старші діти, які їдуть додому самостійно, повинні мати заяву від батьків, затверджену куратором та адміністрацією школи. Ворота школи заблоковані та відчиняються спеціальними картками, які видають тільки вчителям та адміністрації школи.

Щоранку перед допущенням до уроків дітям та вчителям медсестра вимірює температуру та робить відповідний запис у журналі. Якщо на вході чи протягом дня у дитини чи дорослого спостерігаються прояви ГРВІ або температура вища 37, то дорослий зобов'язаний покинути приміщення школи, дитина у масці очікує в ізоляторі, доки її не заберуть батьки. Якщо дитина була відсутня у школі, батьки повинні заповнити на вході опитувальник самопочуття дитини, де вказується, що вона не контактувала із хворими на Covid та немає відповідної симптоматики.

Як ви розвиваєте фізичну культуру у школі? 

Для молодшої школи проводяться заняття з ушу, для середньої – загальна фізична підготовка тричі на тиждень. На території школи є баскетбольний кошик, стіл для настільного тенісу, невелика територія для гри у футбол, тож учні на перервах активно рухаються. Учні молодшої школи регулярно проводять руханки під час уроків, а також танцюють на перервах. Для нас дуже цінним є сусідство з ботанічним садом – якщо дозволяє погода, заняття з фізкультури проводимо там.

Які можливості є у дітей розвивати свої наукові та творчі здібності? 

Під час уроків учні можуть брати участь в експериментах та дослідженнях. Учні 9 класу на уроках біології аналізували генотипи членів родини та будували генеалогічне дерево своєї сім’ї. Зараз проводиться облаштування хімічного кабінету.

У школі цьогоріч видали альманах поезій наших учнів та вчителів, провели літературний вечір, на який запросили поетів Дарину Гладун, Олеся Панасюка, Ірину Скакун. Таня-Марія Литвинюк хоч і не змогла приєднатись, однак запросила нашу старшокласницю декламувати поезію на її квартирнику.

Щомісяця друкуємо нові розділи книжок, які створюють учні 9 та 10 класів у межах курсу «Риторика». Для молодшої школи працюють гуртки робототехніки, експериментів, малювання, ютубінгу. Для учнів середньої школи – гурток з вивчення французької мови та поглибленого вивчення німецької. Учні середньої й молодшої школи охоче відвідують індивідуальні заняття з фортепіано, демонструючи результати своєї праці на музичних вечорах. 

Як організовано розклад дитини початкової/середньої/старшої школи?

Розклад початкової школи організовано так:

  • уроки з 9.00 до 14.05;

  • щоденні прогулянки в ботсаду з 14.05 до 16.00;

  • командні проєкти та гуртки молодшої школи з 16.00 до 20.00;

  • спорт тричі на тиждень; 

  • екскурсії та майстер-класи щоп’ятниці.

Розклад середньої та старшої школи організований так:

  • уроки з 9.00 до 16.50 (старші класи);

  • обід для 5-7 класів з 13.35 до 14.05, для 8-10 – з 14.45 до 15.10;

  • у кожного класу передбачений у розкладі час для виконання домашніх завдань;

  • уроки фізкультури після основних занять тричі на тиждень;

  • гуртки середньої та старшої школи після основних занять з 17.00. 

З яким запитом до вас варто звертатись батькам, щоб його точно було задоволено? 

  • Мотивуйте мою дитину до навчання через її сильні сторони, інтереси, допитливість, а не через сором чи провину.

  • Чуйте мою дитину, адже її думка для мене важлива, і я шукаю школу, якій вона теж буде важлива. 

  • Високий рівень англійської без репетиторів (В2-С1 при випуску).

  • Складання ЗНО на високий бал з обраних предметів без додаткових курсів і репетиторів.

  • Навчіть дитину спілкуватись з однолітками, висловлювати власну думку.

Бліц

 

Назва Ліцей «Крила»
Формат Офлайн
Адреса Київ, вул. Звіринецька, 15/1
Рік відкриття 2017
Наявні класи 1-11
Макс. кількість дітей у класі 12
Загальна кількість дітей у школі 99
Программа навчання НУШ, «Росток»
Вступний внесок відсутній
Вартість навчання 178 773 грн/рік
Сайт http://kryla.school/

enlightenedenlightenedenlightened

Якщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.

yesyesyes

Фото надані приватним ліцеєм «Крила»

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram