Видавнича група «Основа» — лідер на ринку навчально-методичної літератури — презентувалиа першу в Україні книгу-тренажер із розвитку усвідомленого читання із завданнями, побудованими у форматі PISA.
Книжка стала відповіддю на сумні результати PISA-2018, згідно з якими базового рівня – мінімального, якого в кінці першого етапу середньої освіти мають досягти учні, – в Україні не досягли 25,9% українських підлітків.
Більшість кредитних боржників — це люди, які не вміють правильно прочитати банківський договір, зрозуміти порядок виплат і обчислити власний бюджет. А чи були ви свідком, коли трамвай змінив маршрут і через це виникла проблема? Оголошення є на всіх дверях та у салоні, але завжди знайдуться пасажири, які літери прочитали, але неуважно…
Усі ці ситуації, на жаль, доводять, що функціональна неграмотність поширена серед людей будь-якого віку, соціального стану та професії. Функціонально неграмотна людина вміє читати, але не усвідомлює (чи не хоче цього робити) того, що прочитала. Така людина уникає складних завдань, заздалегідь упевнена в тому, що нічого не вийде. Вона намагається відмовитися від будь-яких інтелектуальних завдань навіть на побутовому рівні. Зазвичай така людина не любить читати, просить пояснити їй зміст тексту або завдання, а якщо вимушена читати, то відчуває внутрішнє напруження.
На жаль, проблема функціональної неграмотності властива і нашим підліткам, про що свідчать результати дослідження PISA. Міжнародне дослідження якості освіти PISA, започатковане Організацією економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР), є одним із найавторитетніших джерел інформації про середню освіту у світі. На сьогодні в дослідженні беруть участь понад 80 країн. Їхні урядовці довіряють результатам PISA і використовують їх для ухвалення обґрунтованих соціально-політичних рішень у галузі освіти.
У повному обсязі Україна долучилася до PISA у циклі 2018 року. Слід нагадати, що це дослідження проводять за трьома напрямами: читання, математика та природничо-наукові дисципліни. Загалом Україна посіла 39 місце серед 80 країн. Результати українських учнів нижчі за середні в країнах ОЕСР за всіма трьома галузями (середня успішність країн ОЕСР із читання становить 488,89 бала, математики — 492,03 і природничо-наукових дисциплін — 490,78). Наша різниця успішності учнів із читання, порівняно із середніми значеннями в країнах ОЕСР, становить 23 бали, математики — 39, а з природничо-наукових дисциплін — 22.
Кожен четвертий 15-річний підліток не досягнув базового рівня сформованості читацької грамотності. При цьому важливо відзначити, що 46,4% учнів України продемонстрували високий рівень читацької грамотності. Хлопці читають значно менше за дівчат.
Оцінювання PISA не має на меті оцінити успішність школярів, зважаючи на навчальну програму. Головні показники — загальний рівень компетентностей молоді та їхня спроможність застосовувати знання у житті. За допомогою результатів оцінювання експерти можуть прогнозувати економічний розвиток країни через 10 років. Чим більше молодих людей у віці 15 років здатні досягти високого рівня розвитку компетентностей, тим більше країна, зокрема кожен її громадянин, матиме шансів на успішне майбутнє. І чомусь не дивно, що в першу п’ятірку лідерів PISA потрапили такі високорозвинені країни, як Китай, Сінґапур, Естонія, Канада, Фінляндія.
Для того щоб якість нашого життя була вищою, а ми відчували задоволення щодня і не нервувалися через те, що щось не зрозуміли, маємо розвивати навички усвідомленого читання у себе і допомагати молодому поколінню підвищувати рівень своїх компетентностей. Уже через рік українські школярі вдруге братимуть участь у міжнародному оцінюванні PISA. Сподіваємося, висновки зроблені, і цього разу ми покращимо свої результати, і наблизимося до п’ятірки лідерів.
Замовити книгу-тренажер з розвитку усвідомленого читання можна за посиланням: https://book.osnova.com.ua/book/6985
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram