Творчі завдання – найкраща мотивація до навчання. Naurok запропонував ідею цікавого завдання для школярів – створення учнями власного кіношедевру. Головні етапи, програми для реалізації проекту та ідеї візуалізації.

Не всі ваші учні читають із захопленням, правда? Тим більше програмні твори…

Сьогодні багато спеціалістів говорять про «кліпове мислення» сучасних школярів і наголошують, що гаджети витісняють читання книг. Як з цим бути? Саме час взяти на озброєння сильні сторони візуальної культури.

Запропонуйте учням продемонструвати власне бачення змісту через відеовізуалізацію головної ідеї твору, створивши трейлер до книги! Це дасть змогу школярам відчути себе справжніми режисерами або навіть акторською групою. До того ж, такий спосіб опрацювання програмного матеріалу мотивує не лише читати, але і проявити власний творчий потенціал.

Буктрейлер як реклама

Буктрейлер – це відеоролик про книгу чи певний твір, в якому в художній формі цікаво та насичено подається ключова ідея, спонукаючи до прочитання повної версії. Це свого роду рекламний хід, який привертає увагу до тексту через залучення візуальних засобів.

«Родзинка» буктрейлеру – інтрига. Тому головна задача такого виду мистецтва – не стільки передати головний зміст, скільки викликати захоплення, зацікавлення та сильні емоції.

Буктрейлер до книжки «Лізко Мармизко»

Від реклами до мистецтва: історія виникнення буктрейлеру

Ідея створення буктрейлеру виникла ще у 1986 році і вперше була реалізована у вигляді слайд-шоу з ілюстраціями та відповідними підписами.

Перші відеоролики про книги почали з'явитися у 2002 році у США. Їх створення ініціювалося видавцями як засіб рекламування літературного твору. На той час це був принципово новий тип реклами, який привертав увагу до окремої книги з-поміж тисяч інших.

Завдяки розвитку соціальних мереж, блогів та відеохостингів проморолики стали невід’ємною частиною рекламної кампанії кожного бестселера. З 2010 року цей жанр набув поширення і в Україні.

Способи реалізації проекту буктрейлеру у межах шкільної навчальної програми

У якій формі це реалізувати? Спосіб відеовізуалізації можна використовувати не лише на уроках літератури. Все залежить виключно від вашої уяви!

Щоб зацікавити учнів на першому уроці, продемонструйте школярам власноруч зроблений трейлер... до підручника, наприклад. Підручник – це сухо, стисло і переважно нецікаво. І не тільки у сприйнятті школярів. Але ж ви обожнюєте свій предмет! Тож покажіть, яким є для вас курс, наприклад, геометрії для 7-го класу. Візуалізуйте його у 3-хвилинному проморолику! Адже геометрія (фізика, хімія, історія тощо) – це справді захопливо! Обіцяємо, школярі запам'ятають такий урок!

Переконані, ідея буктрейлеру остаточно полонить учнів, якщо ви запропонуєте їм створити його власноруч!

Буктрейлер до біографії Лесі Українки з використанням наявних в інтернеті матеріалів

Можна запропонувати учням створити буктрейлер індивідуально або розробити спільний проєкт командою. Причому візуалізацію можна зробити за допомогою наявних в інтернеті світлин чи відеоматеріалів, або спробувати себе у ролі акторів і відтворити зміст у такий спосіб. Навіть за допомогою телефонних камер можна відзняти справжнє кіно!

Етапи створення буктрейлеру

Перш, ніж почати створювати буктрейлер, «режисеру» проєкту необхідно розробити структуру ролика, побудувати сюжет, підібрати музику, створити дизайн титрів. Тож як структурувати процес?

Пропонуємо такі етапи:

  1. Вибрати книжку. Мотивацій у виборі книг для створення проморолика може бути безліч: улюблена, сучасний бестселер, програмна класика тощо (пропонуємо узгодити це питання безпосередньо з учнями).
  2. Створити сценарій (продумати сюжет і написати текст). Сюжет – це основа буктрейлеру, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким чином, щоб глядачеві неодмінно захотілося прочитати книгу і обов'язково дізнатися, що ж буде далі. Відеоролик не повинен бути довгим, не більше трьох хвилин. Це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача – потенційного читача.
  3. Зібрати матеріали (підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, відзняти своє відео або ж знайти відео з тематики в інтернеті).
  4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.
  5. Вибрати програму для здійснення монтажу. Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker. Вона має різноплановий функціонал та проста у використанні.
  6. Здійснити відеомонтаж. Вирізати/склеїти кілька фрагментів відео, додати звукові доріжки, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи та експортувати у відповідний формат.

Створення буктрейлеру у межах навчального процесу, з одного боку, популяризує прочитання книги, а з іншої, дозволяє на повну реалізувати творчі здібності школярів. А ви в свою чергу можете по-іншому поглянути на своїх учнів!
 

Фото pixabay

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram