Пошук в Інтернеті інформації про особу став звичною практикою як для бізнесів, так і в освітньому середовищі. Освітні консультанти знають, що навчальні заклади шукають інформацію про діяльність та інтереси студентів, і це стає цінним інструментом у прийнятті рішення про прийом.
Не менш важливою є ваша родинна репутація, яка потребує чіткого розуміння всіма членами родини правил публікації власної інформації та присутності у контенті інших.
При прийомі на нову роботу чи при розгляді рішення про пропозицію більш високої посади, або при підготовці великого контракту, служба безпеки компанії легко відстежить дописи ваших дітей у соцмережах, визначить популярні геолокації вашого відпочинку чи місця проживання, коло друзів і додасть все це до вашого резюме.
Неприємно? Так, але це сучасні реалії, які обов’язково варто враховувати при побудові власної репутації.
Тому важливо допомогти вашому підліткові правильно сформувати його онлайн-репутацію. Для цього варто спільно обговорити цю тему та дійти згоди щодо правил поведінки онлайн, а також створити план розбудови репутації підлітка.
Ось декілька ключових тез, які ви маєте озвучити підлітку під час вашої розмови про репутацію:
1. Все, що публікується в Інтернеті, можуть побачити мільйони. Не варто оприлюднювати те, чим ви не хочете поділитися зі світом. Інтернет – це не місце для секретів. На майбутнє – не все можна видалити з Інтернету, тому не варто публікувати зайвого самому та дозволяти іншим.
2. Варто визначити, які теми прийнятні та неприйнятні для публікацій онлайн.
3. Потрібно перевірити опубліковані фотографії в Інтернеті. Запитайте себе, яке враження про вас вони формують у потенційного роботодавця чи представника університету?
4. Необхідно перевірити налаштування конфіденційності контенту у соцмережах.
5. Варто визначити, чи виглядає ваша електронна адреса достойною та прийнятною. [email protected] – точно не є такою.
6. Потрібно перевірити списки інтересів, вподобань, тем, які ви обрали для себе у соцмережах. Оновити та доповнити їх за необхідності, включивши підписки на сторінки навчальних закладів, які розглядаються для вступу.
7. Варто створити та наповнити власне резюме (у LinkedIn це дозволяється з 16 років), додати до нього важливу інформацію про навчання, соціальні активності, досягнення та нагороди, сертифікати.
8. Варто створити онлайн-портфоліо чи персональний лендінг, на якому буде розміщено коротку біографію, інформацію про нагороди, досягнення, посилання на власні електронні презентації на різні теми, посилання на власні публікації/медіа-публікації, посилання на корисні відео-матеріали, у яких є підліток, а також створити власну відеовізитівку. Необхідно продовжувати час від часу додавати досягнення до власного онлайн-портфоліо чи веб-сайту.
9. Бажано налаштувати інструменти пошуку в Інтернеті за ключовими словами (ім’я, прізвище) для отримання інформації про себе, родину, щоб бачити, що саме варто посилити чи покращити з точки зору репутації.
10. Необхідно взяти за правило вести свої профайли у соцмережах регулярно, додаючи інформацію щонайменше пару разів на місяць. Бажано різнобічно демонструвати себе – навчання, пошук нових можливостей для розвитку, спортивні чи творчі досягнення, хобі.
11. Варто встановити власні правила щодо коментування на будь-які теми. Найкраще не починати суперечки на теми, де ви не є лідером думок і погано знаєтесь на нюансах. Не нападайте на будь-кого онлайн (і тим більше, офлайн) через незгоду.
12. Бажано прибрати власні неоднозначні чи надто емоційні дописи та коментарі щодо подій, осіб, ситуацій
13. Варто отримати навички поведінки в кризових ситуаціях. Якщо опубліковано чутки чи неправдиву інформацію, і ви відчуваєте потребу у відповіді – іноді достатньо написати «Це не правда». Не публікуйте більше інформації, допоки не обговорите цю ситуацію з більш досвідченими близькими людьми чи наставниками.
14. Необхідно вчитися вибачатись, якщо припустилися помилки чи образили когось. Часто достатньо сказати: «Вибач, я помилився» або «Вибач, що я тобі зашкодив». Детальне вибачення потрібно робити віч-на-віч.
Ці швидкі поради допоможуть вам у формуванні позитивної онлайн-репутації для робочих та особистих завдань. Інтернетом варто користуватись уважно, тоді він може бути дійсно корисним інструментом.
Сергій Біденко, освітній продюсер, спеціаліст з репутаційного менеджменту та антикризових комунікацій.
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.