Osvitanova.com.ua

Чи бувало у вас таке, що переглядаючи чиюсь презентацію онлайн, ви встигали заварити собі каву, зробити бутерброд, з'їсти це все, перевірити пошту, початитися, ну і звісно — про щось помріяти?

Одна з найбільших у світі компаній для конференц-дзвінків InterCall виявила, що люди займаються низкою активностей під час конференц-дзвінків. Всім чим можна — від іншої роботи (65%), до споживання або приготування їжі (55%), та до онлайн шопінгу (21%).

Не складно зробити висновок, що подібна поведінка поширюється і на вебаудиторії, де завіса невидимості та легкий доступ до декількох пристроїв спокушають можливістю втекти.

То що люди дійсно роблять під час конференц-дзвінків?

Іншу роботу (65%)

Відправляють ел.листи (63%)

Їдять або готують щось (55%)

Ходять у туалет/ванну (47%)

Відправляють повідомлення (44%)

Залипають у соцмережах (43%)

Грають у відеоігри (25%)

Роблять покупки онлайн (21%)

Роблять фізичні вправи (9%)

Відповідають на інші дзвінки (6%)

Враховуючи те, як зараз розвинулися технології та різні можливості, втримати зацікавленість аудиторії під час презентацій онлайн у 2020 році стає ще важче. Якщо взяти до уваги ту кількість вебінарів, що маємо у зв'язку із карантином, то очевидно — люди точно не будуть витрачати свій час на нудні презентації.

Це ще той челендж — втримати увагу та зацікавленість аудиторії. Те, що завжди спрацьовує вживу, тобто офлайн — швидше, більше, гучніше! — не завжди передається віртуальній аудиторії, де головна ціль — це їхня зацікавлена участь.

Розуміння того, як підтримувати аудиторію та працювати з викликами зовнішніх умов й технологією, вимагає певних стратегічних, але необхідних коригувань у дизайні та подачі вашої онлайн-презентації. 

10 порад, аби аудиторія була зосереджена на вашій презентації, а не на своїй електронній пошті чи приготуванні їжі:

1. Будьте видимими

Багато тих, хто роблять презентацію, скаржаться, що не можуть бачити свою аудиторію. Але більша проблема полягає в тому, що (у більшості випадків) вони не бачать вас. Не так багато є речей, які викликають інтерес в інших людей, як людське обличчя.

Дослідження Роберта Фенца (Robert L. Fantz), яке показало, що немовлята дивилися вдвічі довше на обличчя людини, ніж на форми, свідчить про те, що наше захоплення ним є генетично обумовленим.

Додайте до цього той факт, що понад 90% того, як ми спілкуємося, відбувається через невербальні підказки — такі як жести та міміка, і ви починаєте отримувати уявлення про те, яким мінусом є просто безликий голос для вашої аудиторії!

Як ми комунікуємо?

Слова, що ми вживаємо — 7%

Невербальна мова, мова тіла — 55%

Як ми вимовляємо слова, звуки, які ми робимо — 38%

Очевидно, найпростішим та найефективнішим способом підвищення вашої видимості є використання вебкамери.

Але якщо раптом ви належите до дуже сором'язливих людей, то принаймні покажіть простий слайд із вашою фотографією та загальними даними на початку та вкінці презентації. Чим більше видимими ви зможете себе зробити, тим більш залученою буде ваша аудиторія.

2. Використовуйте свій голос максимально

Коли ви усуваєте фізичну складову зі своєї презентації, то ваш голос несе набагато більше навантаження. Монотонний, нечіткий та важко зрозумілий голос посилюється у віртуальному світі. Як ваш основний інструмент спілкування, вам потрібно переконатися, що ви якнайкраще володієте своїм голосом.

Почніть із запису себе та аналізу ваших сильних та слабких сторін, а потім приступайте до роботи. В інтернеті є багато порад, як покращити різні голосові проблеми. Принаймні, зробіть кілька простих розминок перед презентацією. Так само як і у великих ораторів, ваші гроші є там, де ваш рот, тому не ставтеся до цього легковажно.

3. Навчіться використовувати паузу

Через завісу невидимості в інтернеті, ваша аудиторія може бути дуже пасивною. І як результат, лектори мають тенденцію вступати в довгі монологи, які ще більше знижують залученість аудиторії та заохочують взагалі до ігнору. Подружіться із паузою.

Пауза може бути чудовим інструментом, що дасть вашій аудиторії можливість обдумати сказане, поставити запитання або зробити коментар. Є й інші стратегічні використання паузи. Пауза перед тим, як ви розкриваєте щось важливе може створити необхідне передчуття, тоді як пауза в кінці речення може допомогти закріпити ключовий момент.

4. Почніть вчасно

На зустрічі онлайн не всі приходять вчасно. Та як уникнути ситуації — не засмутити пунктуальних, без “штрафування” тих, які запізнилися?

Ось пропозиція: майте два початки онлайн заходу! Перший — лайтовий, для того, аби залучити вашу пунктуальну аудиторію, але без розкриття теми.

Наприклад, це може бути якесь опитування для введення в тему.

Незалежно від того, яким є ваш “м'який” початок заходу, переконайтесь, що він є: а) цікавим, б) релевантним та в) не критично важливим для розуміння теми вашою аудиторією.

Другий початок — інтенсивний, тобто, уже для всіх. Так, з таким подвійним початком трохи більше роботи, але окупається він тим, що всі залишаються щасливими.

5. Заплануйте взаємодію 

Щоб зацікавити аудиторію, вам потрібно включити деякий інтерактив у презентацію. 

Дозвольте своїй аудиторії взаємодіяти, перш ніж їхня увага зазнає вільного падіння, спланувавши певну форму інтерактиву кожні 4-5 хвилин. Взаємодія може мати різні форми, як-от запитання, опитування тощо.

6. Візуально підкріпіть ключові моменти

Під час офлайн презентації вам може зійти з рук те, що ви, наприклад, використали менше слайдів, оскільки простіше оцінити сприйняття аудиторії за їх виразами обличчя чи мовою тіла. Але під час онлайн все дещо складніше. Наприклад, мовчання аудиторії не завжди означає розуміння.

Щоб не залишити свою аудиторію розгубленою, підготуйте підсумковий слайд з ключовими моментами, висвітленими після кожного розділу, і зупиніться, щоб резюмувати та дати відповіді на питання.

7. Створіть художні образи

У віртуальній презентації вашим словам треба працювати навіть більше, ніж під час презентації вживу. Подумайте над образним описом. 

Наприклад, коли описуєте щось, використовуйте слова, що заторкують почуття (наприклад, "це схоже на захід сонця" тощо). Будьте конкретні і уникайте широких узагальнень (наприклад, "це важить 100 кілограмів", а не — "це дійсно багато важить").

Використовуйте особисті історії чи цікаві порівняння. Послухайте, як ваші улюблені подкастери використовують свій голос та художні образи, щоб втягнути вас.

8. Спростіть слайди

Оскільки ви не можете знати розмір екрана, на якому ваша аудиторія переглядає вашу презентацію, то краще спроєктуйте слайди, щоб вони добре виглядали і на менших екранах. Малі екрани можуть збільшувати вже й так насичену графіку. Анімації можуть відображатись в’яло або не синхронізовано з вашою схемою розмови.

Зробіть свою графіку простою та чіткою, й обмежте анімацію простими згасаннями та переходами.

9. Використовуйте цілеспрямований рух

Є така ділянка мозку, що дуже чутлива до руху — називається лімбічна система. Вона, можливо, мала б захищати нас від динозаврів, але для сьогоднішніх спікерів це означає, що будь-який рух на екрані приверне погляд ваших глядачів. У цьому є свої плюси і мінуси.

Цілеспрямований рух, наприклад, зміна слайдів або використання вебінструментів для спрямування поглядів вашої аудиторії на різні частини екрана працюватиме на вашу користь. Випадкові або хаотичні рухи, тобто анімація з ривками, мишка, що бігає туди-сюди, чи швидкі переходи працюватимуть проти вас. Управляйте силою руху цілеспрямовано та розумно.

10. Закінчіть зустріч вчасно

Хоча ця порада стосується і офлайн презентацій, але закінчення зустрічі вчасно є навіть більш важливим у вебпрезентації, де люди легко можуть відключитися. Заздалегідь дайте зрозуміти, коли саме ви завершите презентацію. Коли настане зазначений час, завершіть зустріч, а вже будь-які додаткові питання можна обговорити окремо.

Так, залучити віртуальну аудиторію — непросте завдання. Розуміння того, де вас можуть слухати неуважно, та внесення деяких коректив у свою презентацію, допоможе вам досягти поставленої мети і не дасть говорити самим із собою.

 

Поширити у соц. мережах: