7 змін, яких потребує традиційна школа

Вже багато було сказано про те, що традиційна школа потребує трансформації. Ми спостерігаємо стрімке зростання приватних освітніх закладів з новими підходами в навчанні. В цьому відео я виділяю основні аспекти традиційної освіти, які потребують змін і які ми успішно трансформуємо в Мірошколі. 

Під «традиційною освітою» я називаю навчання в школах/університетах, яке ми всі з вами відчули на власному досвіді. Подорослішавши, ми озираємося назад і розуміємо, що більшість інформації, яку ми отримали, далі не використовуємо. А витрачений час на школу і домашні завдання можна було б використати набагато ефективніше. Якщо прибрати емоційну складову, давайте розберемо, чому ж традиційна освіта не працює?

- Викладання програми за визначеними стандартам, що прописані Міністерством. Але хто вирішив, що ми повинні знати саме ці предмети і саме в такому обсязі?

- Програма однакова для всіх учнів. Без урахування їх унікальних здібностей і схильностей.

- Однакове оцінювання. Успішність учня визначається кількістю засвоєних знань, умінням впевнено відповідати біля дошки і здавати іспити.

- Діти об'єднані в класи за віком. Хоча діти навіть в одному віці можуть сильно відрізнятися за рівнем розвитку. До того ж, в житті, крім школи, у нас не повторюється ситуація, де ми об'єднуємося в одновікові групи. Доводиться знаходити спільну мову з усіма: і старшими, і молодшими, і однолітками.

- Уроки по 45 хвилин. Однаковий час навчання для всіх теж не завжди доречний. У когось концентрації вистачає на 20 хвилин, а комусь потрібно більше години для занурення в предмет вивчення.

- Єдиний для всіх підручник. Всі рухаються в одному темпі, виконуючи одні і ті ж самі завдання. Без урахування рівня знань, індивідуальної швидкості виконання завдань і освоєння інформації.

- Помилятися погано. І це блокує енергію для дії. Учень розуміє, що краще взагалі нічого не робити, не питати, аби не виглядати безглуздо.

- Учитель - це головне джерело інформації, він може відповісти на будь-яке питання і знає правильні рішення. Це призводить до того, що учень в майбутньому шукає опору ззовні, йому складно самостійно приймати рішення і брати на себе відповідальність.

Більш детальний аналіз дивіться в відео. Якщо пригадали ще якісь аспекти, що потребують змін, пишіть в коментарях.

В подальших відео я розповім про те, як ми в Мірошколі трансформуємо ці аспекти традиційної освіти.

Приємного перегляду. Підписуйтеся на мій YouTube-канал та слідкуйте за розвитком Мірошколи.