Чим відрізняється ідеальний план уроку від жахливого непорозуміння?
Якщо ви маєте намір створити чудовий план уроку, на що потрібно звернути увагу?
Часто вчителі вважають, что вони створюють просто ідеальні навчальні плани. До тих пір, поки вони з тріском не провалюються.
А буває і навпаки — урок, план якого ви створили похапцем за кілька хвилин, дійсно сподобався учням та примусив їх задуматися. І дізнайся потім, що саме ви зробили для такого результату. Варто задати більш точне питання: які навчальні стратегії ви використали, щоб план уроку був ефективним?
Перед вами 5 основних навчальних стратегій, що допоможуть вам створити ефективний план уроку. Їх можна використовувати для учнів будь-якого віку.
1. Вам потрібна ціль
Ціль уроку потрібна не вам — ви і так знаєте, що викладаєте. Ціль потрібна в першу чергу учням, щоб вони знали, чому потрібно вивчати те, що ви їм пропонуєте.
Коли ви плануєте урок, подумайте, що ви хочете, щоб ваші учні вивчили та що взяли корисного з вашого уроку. Після того, як ви сформулюєте це, потрібно чітко донести цю ціль до учнів — вони мають знати, для чого їм потрібно вчити ту інформацію, що ви даєте на уроці. Спробуйте подати це в якості прикладів з реального життя, якщо це можливо.
2. Виразіть свої очікування
Перед початком заняття впевнено сформулюйте свої очікування від уроку. Наприклад, якщо ви проводите науковий експеримент, то перше, що ви будете робити — це показ учням, як правильно використовувати матеріали. А також потрібно наголосити на наслідках, якщо вони будуть працювати з речовинами неправильно.
3. Активно залучайте учнів
Діти вчаться за допомогою дій, а не тільки через слух. Найкращий спосіб залучити дітей до уроку — практична робота. Використовуйте техніки кооперативного навчання чи сучасні технології на кшталт iPad чи фліпчарти, щоб підвищити активність учнів на уроці. Важливо, щоб їх розум та руки були зайняті діями, і ви побачите, наскільки це покращить результативність занять.
4. Будьте рухливими
У той час, коли учні зайняті опануванням практичних навичок, вам потрібно активно пересуватися у класі, щоб упевнитися, що всі учні виконують завдання. Використовуйте цей час для відповідей на запитання, м’яко нагадуйте про виконання завдання тим дітям, що відволіклися від нього, а також оглядайте аудиторію, щоб впевнитися, що все йде за планом. Коли ви рухаєтеся по класній кімнаті, задавайте учням питання на критичність мислення, щоб покращити їхні навички сприйняття. Використовуйте питання «Чому?» та «Як?» — так ви зможете переконатися, що ціль уроку виконується.
5. Заохочуйте хорошу поведінку та старанну роботу
Коли ви бачите, що учень уважний на уроці, старанно працює та виконує усі завдання, що ви перед ним ставите, обов’язково похваліть його. Не сумнівайтеся, всі усі учні бачать це — вони будуть розуміти, що потрібно робити для вашого схвалення, тому досягти цілі заняття буде простіше.
Після того, як заняття закінчилося, зробіть паузу та подумайте, що було зроблено на уроці, а що ні. Пошукайте тенденції, що можуть з’явитися та проаналізуйте, що ви могли випустити з уваги. В наступних заняттях ви зможете використати цю інформацію на користь. Обговоріть це зі своїми колегами чи напишіть у свій блог, що саме ви винесли із заняття.
Ви помітите, що подібне «самокопання» грає величезну роль у розвитку ваших викладацьких навичок. І це глибше розуміння допоможе вам робити свої уроки ще більш ефективними.
А як ви вважаєте, які особливості занять роблять їх ефективними? Чи знаєте ви хитрощі, які здатні перетворити звичайне заняття на суперцікаве? Будь ласка, поділіться з нами своїми думками у коментарях. Ми будемо раді почути ваші ідеї.
За переклад статті 5 Essential Teaching Strategies to Deliver an Effective Lesson редакція дякує онлайн-школі англійскої мови EnglishDom.
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Коментарі 1
Ксю
Ділюся чисто моїм досвідом. Найкраще інформація засвоюється і у мене більше інтересу до уроку коли підключається моя уява. До речi зрозуміла я це якраз коли займалася по скайпу в Englishdom. Я трохи гублюся коли потрібно говорити англійською і моя вчитель сказала представити конкретну ситуацію, в якій я виступаю перед своїм начальством зі звітом і розповісти що б я там говорила, використовуючи вивчені слова. У мене фантазія заробила і слова самі зв'язалися в пропозиції і вони навіть красиво і грамотно звучали)) Мені здається навчання повинно надихати і розкривати потенціал, як у мене і вийшло в цій школі. Ну і лайфхаки для проведення уроків працюють і на дорослих :):)
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.