Коли хтось з батьків починає говорити про домашню освіту, реакція дитини може бути надзвичайно сильною. Або дуже позитивною, або навпаки, негативною. Якщо дитина в школі відчуває булінг, певне зрадіє можливості позбутися дискомфортного місця. Але важливо допомогти дитині зрозуміти, що саме вимагає від неї навчання вдома. Потрібне розуміння того, що це не про “не ходити в школу”. А це - життя всієї сім’ї, яке зазнає величезних змін. Отже усвідомлення дитиною переходу на домашнє навчання є великою перспективою.

Почувши новину про можливість домашнього навчання, дитина може почуватися приголомшеною. Ще складніше їй самостійно приймати таке рішення. І ви - батьки - допоможіть дитині обміркувати різні варіанти, поставивши декілька простих запитань. Це допоможе створити фундамент для подальшої дискусії на тему хоумскулінгу. Очевидно, що цей підхід більш підійде для дітей старшого віку. Але питання можна адаптувати для розмови з молодшою дитиною.

Обговоріть з дитиною відповіді, щоб побачити щиру реакцію - це допоможе зрозуміти наступні кроки в навчанні. А після розмови та аналізу відповідей дитини, спробуйте й самостійно відповісти на ці питання, щоб зрозуміти свої справжні відчуття щодо статусу “домашнього вчителя” - чи це дійсно є найкращим для вас та вашої родини?

Запитайте свою дитину про домашню освітуПитання, які слід поставити дитині:

Ти почуваєшся щасливим / щасливою в школі?

Що тобі подобається в школі понад усе?

Що не подобається понад усе?

Чи хочеш ти залишити школу?

За чим ти будеш найбільше сумувати?

Як ти вважаєш, що подумають про це твої друзі, коли ти їм розкажеш?

Питання стосовно решти родини (опціонально):

  • Що ти будеш відчувати, якщо твій брат чи сестра залишаться в звичайній школі, а ти будеш отримувати освіту вдома, зі своїми батьками?

  • Що ти будеш відчувати, якщо виникне потреба відмовитися від деяких “предметів розкоші”, наприклад, подарунків, подорожей тощо, адже мамі або татові потрібно буде залишити роботу задля домашньої освіти?

Соціалізація:

  • Чи будеш ти сумувати за додатковими шкільними гуртками -спортивні секції, шахи тощо?

  • Чи будеш ти сумувати за щоденними зустрічами зі шкільними друзями?

  • Чи подобається тобі перспектива піти до нових гуртків та знайомства з іншими дітьми, що навчаються вдома?

Ваші викладачі:

  • Чи є вчителі, за якими ти будеш сумувати?

  • Чи будеш ти сумувати за навчанням в класній кімнаті?

  • Чи будеш ти додавати максимум зусиль до навчання незважаючи, що конкуренція відсутня?

  • Чи будеш ти само-мотивований?

  • Чи зможеш ти готуватися до екзаменів без звичних перевірок знань в класі, контрольних робіт?

  • Чи не будеш ти проти займатися за заочною програмою замість звичайної учбової, якщо необхідно?

Загальні питання:

  • Як ти вважаєш, хоумскулінг матиме позитивний чи негативний вплив на твоє життя та освіту?

  • Як ти вважаєш, навчання вдома матиме позитивний чи негативний вплив на життя нашої родини в цілому?

 

Цей опитувальник - хороша лінія старту для вас та вашої дитини для розгляду варіантів домашньої, або альтернативної освіти. Тільки ви разом пройшлися по цих питання, обговоріть результати та питання, що могли з’явитися по ходу. Можливо ви, дитина та родина загалом вже готові прийняте зважене рішення стосовно того, як продовжувати розвиток навчання вашої дитини.

 

Переклад статті “Освіта Нова”.