Меню
Вхід і реєстрація
Що таке квест? Назва «квест» походить від англійського слова quest, що означає «пошук», «пошуки пригод». Сьогодні квест у школі – це гра, основним принципом якої є покрокове виконання заздалегідь підготовлених завдань. Квести можуть бути командними або індивідуальними.
Це урок, на якому учням пропонується у формі квесту, тобто пошукової (часто пригодницької) гри виконати низку різноманітних логічних дій, спрямованих на отримання кінцевого результату.
Квест-урок стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, дозволяє пов’язувати матеріал кількох предметів, залучаючи логіку і критичне мислення.
До того ж він дає можливість дітям відчувати себе безпосередніми учасниками навчального процесу, а не залишатися спостерігачами і споживачами інформації, пропонованої вчителем.
Емоційність процесу, пов’язана із отриманням результатів і проходженням етапів квесту, сприяє кращому запам’ятовуванню інформації.
Провести такий урок можна як на свіжому повітрі – у шкільному дворі, на стадіоні, у парку, на екскурсії, так і в приміщенні – у класі, в спортивній залі, в музеї тощо.
При цьому завдання головоломки можуть бути різними: розшукати предмети, розв’язати задачу, відповісти на запитання, знайти певні предмети, розшифрувати правило, цитату, фінальну тему уроку, розшукати вихід з приміщення, знайти людину, яка відповість на запитання тощо.
Структура квест-уроку зазвичай є такою:
Які етапи підготовки навчального квесту?
Яка послідовність проходження квесту на уроці?
завдання → запитання → пошук відповіді → аналіз отриманої інформації → перехід до наступного запитання.
Тема має бути сформульована таким чином, щоб одразу захопити своїм змістом і зробити зрозумілими сферу пошуку та подальші кроки. Тут має бути присутній ігровий елемент, але в той же час має бути зрозумілою проблема.
Визначення ролей. Відповідно до сформульованої мети уроку і теми квесту треба об’єднати учнів у групи, чітко визначивши при цьому обов’язки, права, особливості створюваної ситуації, кінцеву мету. Цікавості уроку додасть конкуренція між групами.
Спільність дій. Інтерактивність. Обов’язковою умовою вдалого проведення квест-уроку є спільність дій учнів. Шукаючи відповіді на запитання, розв’язуючи задачі, розгадуючи загадки, вони не тільки самі вчаться, а й вчать одне одного, обмінюються досвідом і знаннями. Спільність дій сприяє й тому, що інформація, яка була невідома одній дитині, або забута нею, засвоюється і запам'ятовується в умовах підвищеної емоційності, яка створюється у тому числі й завдяки командній роботі.
Формулювання завдань є одним із найскладніших етапів підготовки квест-уроку. Це мають бути не просто запитання, що потребують відповіді, а творчі, цікаві, захопливі задачі, для розв’язання яких необхідно креативно і оригінально застосувати наявні знання.
Правила квесту мають бути чітко сформульовані й зрозумілі для всіх учасників. Необхідно стежити за тим, щоб ніхто з учнів їх не порушував.
Сюжет повинен зацікавити і захопити, але в той же час має відповідати навчальній меті.
Кількість учасників має відповідати завданням квесту, кількості інформації, меті уроку тощо. Кожен учень має брати участь у роботі. Інакше немає сенсу проводити такий урок.
Обов’язково треба пам'ятати про обсяг пропонованої інформації. Якщо її буде забагато, гра може затягнутися, а діти – втомитися.
Складність завдань має відповідати знанням і можливостям учня. Тобто вони не можуть бути надзвичайно простими. Проте й не повинні перевантажувати дитину. Якщо буде надто складно – школярам стане нецікаво.
На сьогодні поширеною формою квест-уроку є веб-квест, який не тільки робить навчання жвавим і цікавим, а й вчить дітей працювати з інформацією, використовувати різноманітні інформаційні ресурси, підвищує рівень інформаційної грамотності. Веб-квест може бути застосований при дистанційному або інклюзивному навчанні, оскільки дозволяє працювати із завданнями відокремлено.
Зазвичай вона буває такою:
завдання → запитання → робота з інтернет-ресурсами → аналіз отриманої інформації → перехід до наступного запитання.
Корисну інформацію, що допоможе при створенні квест-уроків, а також зразок такого уроку ви можете відшукати у Бібліотеці «На Урок».
Бажаєте більше дізнатися про те, що таке квест, які типи квестів бувають, як найкраще підготувати урок-квест і застосувати веб-квест як варіант дистанційного навчання, які особливості проведення квестів у позанавчальний час, а також поговорити про партнерство, довіру і результати? Відвідайте тематичний вебінар «Методика створення та проведення навчальних квестів», який відбудеться 26 липня о 18.00. І цікавинка наостанок! На учасників вебінару чекає сюрприз-занурення від нашої спікерки Наталії Борисенко.
Теги: квест
Коментарі
алла
олэг
Олeна