Президент бізнес-школи «МІМ-Київ» Ірина Тихомирова – про те, чому люди стали головною проблемою бізнесу і навіщо отримувати МВА
Чи є попит на бізнес-освіту, чи дає вона переваги, які люди потрібні бізнесу, навіщо менеджерам почуття гумору. Про це та про багато іншого K.Fund Media поговорив з президентом бізнес-школи «МІМ-Київ» Іриною Тихомировою.
Бізнес-освіта створює спільноту споріднених духом людей
Бізнес-освіта має чималий попит. У вересні ми були в Китаї – у бізнес-школі, яку закінчив Джек Ма, Cheung Kong Graduate School of Business. Вона працює тільки з людьми, у яких є бізнес-досвід. Природно, Джек Ма прийшов туди, коли вже був одним з керівників Alibaba. Їх курс МВА коштує $ 120 тис., і вони хочуть підвищити ціну. Правда, не можуть цього зробити, оскільки її регулює китайський уряд.
У цій бізнес-школі конкурс на місце – 7 осіб. Чому? Безумовно, вона хороша і там навчався сам Джек Ма. Здавалося б, чого вони можуть навчити за такі гроші? Насправді, дуже важливим речам – систематизації, ідеям і зв’язкам.
У бізнес-школі можна отримати спільноту споріднених духом людей, почути чийсь досвід, отримати додаткову енергію й упевнитися в тому, що все робиш правильно.
Такий синергетичний ефект важливий для менеджерів, оскільки доволі часто вони схильні до вигоряння. Світова тенденція свідчить про те, що саме навчання для дорослих буде посилюватися і розвиватися – в цьому сумнівів немає.
Люди, а не фінанси, стали головною проблемою бізнесу
20 років тому ми провели міжнародне дослідження стосовно того, що потрібно компаніям від бізнес-навчання. Тоді великий запит був на фінанси і податки: що робити з обліком, як платити податки і налагодити відносини з державою. В цьому році ми практично повторили це дослідження. Остаточних результатів ще немає, але можна сміливо говорити, що про фінанси і податки вже не згадують.
Саме навчання для дорослих буде посилюватися і розвиватися
Зараз бізнес більше хвилюють питання стратегії (як змінюватися) і людей (як виховати, мотивувати і запобігти вигорянню). Люди стали головною проблемою бізнесу.
Один з наших викладачів якось сказав хорошу фразу: «Ринок праці ділиться на дві частини: одним фахівцям ніколи поїсти, а іншим – нічого». Так і є. Всі хочуть співробітників з області «ніколи їсти», але їх складно знайти і важко купити. З іншого боку, є багато людей, які хочуть працювати, але не можуть знайти роботу. Для бізнесу зараз головне – правильний колектив. З ним можна вирішувати будь-які задачі.
MВА – не чарівна паличка, але дає перевагу
MВА часто називають «золотою карткою», а випускників MВА – «золотими комірцями», вважаючи, що це необхідна умова для отримання певної посади. В Україні такого немає, та й на Заході не завжди.
У нашій країні MВА свідчить про те, що людина хоче розвиватися. MВА – міжнародний стандарт, і роботодавець, який бере на роботу фахівця з відповідним дипломом, знає, на що той здатний.
Він може бути впевнений, що людина знає фінансові показники, зможе побудувати комплекс маркетингу і розуміє, як працює інвестиційний ринок. Випускник MВА бачить проблеми бізнесу та їх взаємозв’язок.
MВА – це додаткова перевага на ринку праці. Вона може бути необхідною умовою для побудови кар’єри, але не завжди. Сам по собі диплом нічого не гарантує, це не чарівна паличка.
Тенденції бізнес-освіти
Приходить нове покоління, яке не уявляє собі життя без соціальних медіа та мобільних телефонів. Тому програми навчання стають яскравішими.
1 Гейміфікація. Ігри завжди були частиною наших програм, але зараз їх стає дедалі більше. З одного боку, люди дорослі, і не хочуть витрачати час на банальні гри, але якщо вони дають можливість краще зрозуміти бізнес – чому б і ні.
2 Стислість. Слухач хоче отримати результат швидше, тому програми стають коротшими.
3 Формат блоків. У минулому році ми змінили формат програми. Якщо раніше вона була схожа на канат (курси зв’язувалися в єдине ціле), то тепер побудована за принципом багажної стрічки (кожен підходить і бере свою валізу). Тобто, програма складається з блоків (маркетингу, менеджменту, фінансів, управління підприємством і т.д.), які пов’язані між собою ідеєю бізнесу як системної одиниці.
5 головних навичок, якими повинні володіти керівники
1 Актуальні знання та навички
На роботу беруть фахівців, знання яких є цікавими. Якщо людина закінчила університет 20 років тому, а його знання залишилися на тому ж рівні, то його не захочуть запросити на роботу.
2 Добрі комунікативні навички
Мало бути лише професіоналом і відповідальною людиною, важливо знаходити спільну мову з оточуючими, як з підлеглими, так і з керівниками. Ніхто не захоче працювати з конфліктними і «отруйними» співробітниками.
3 Стійкість до стресів
Потрібно вміти працювати під тимчасовою напругою, в умовах обмеженої кількості ресурсів і на результат. Зараз так працюють абсолютно всі.
4 Готовність вчитися і змінюватися
Знання – це не назавжди, і те, що ти знаєш, може знецінитись з часом. Залишиться тільки досвід, та й він може стати неактуальним. Середовище постійно змінюється, і до цього потрібно бути готовим.
5 Почуття гумору
Складно працювати з людьми, у яких немає почуття гумору. Завжди легше робити щось із посмішкою.
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.