«Take Insight from other side» – з таким лозунгом пройшов інтегрований форум для освітян 7 грудня в Києві.

Освітній центр Insight зібрав понад 100 учасників зі всієї України та 15 спікерів. На гостей чекало 7 годин воркшопів, лекцій та інтерактивів.

Говорили не про класні журнали, ЗНО та оцінки. А розглядали нейронауку, способи доповненої реальності, досліджували особливості людського мозку, розглядали цілі сталого розвитку ООН, отримали дієві способи, що ми можемо зробити, щоб врятувати планету та вчилися мистецтву тайм-менеджменту.  

Декілька інсайтів:

Наш світ ментальний, а не фізичний Наші думки не є обєктивними Ідеї змінюють мозок

Ключова функція мозку – самозбереження. Кожні 5 секунд мозок сканує все, що з нами відбувається на предмет «Загрози» і «Винагороди». Але для того, щоб не просто виживати, а ще й розвиватися й жити в ясності розуму все життя, мозок треба годувати. Звісно киснем і вуглеводами, але є й інша їжа для мозку:     

1. Навчання
2. Нові звички
3. Нові люди
4. Подорожі
5. Іноземні мови
6. Фізична активність     

Про нейронауку в сучасному житті розповіла Оксана Семенюк, експертка з 25-річним досвідом в царині Human Resources, управління змінами та трансформації.    

___

Не знати – це нормально. Все знати неможливо і тому процес навчання, побудований на ідеї: «зараз ми трошки повчимося і більше дізнаємося, щоб звести до мінімуму моменти незнання» - віддаляє нас від можливості якісно навчатися. З таким підходом вчитель перетворюється на людину, яка нібито знає все, але їй складно зустрічатися з незнанням учнів та колег.

«Я за те, щоб кожна людна, кожен школяр ВЧИЛИСЬ ВЧИТИСЬ, знаходити відповіді на запитання, які виникають щодня та знали, де ці відповіді можна знайти. Чогось не знати – це нормально, навіть для вчителя.»

Разом з Володимиром Чупріним створювали Абетку психології в навчальному процесії. Володимир є консультантом, викладачем курсу «Психологія стосунків» в «Українській академії лідерства».

____

93% покупців світу бажають бачити більш відповідальні бренди – такі, що будуть підтримувати або вирішувати соціальні проблеми або проблеми довкілля. А 3/4 тінейджерів обирають більш сталі продукти. Тому свідоме споживання – це не майбутнє, а сьогодення.

Ми повинні навчитися відповідально використовувати ресурси, які дала нам природа. Головний виклик, який сьогодні стоїть перед людством – яким чином ми можемо призупинити зміну клімату.

Існує три кити, що формують наше стале бачення: наполегливість, адаптивність, трансформація.

З Клавдією Шевелюк, засновницею Change Agency Responsible Future, говорили про освіту зі сталого розвитку та розглянули глобальні цілі сталого розвитку, затверджені на саміті ООН. Одними з пріоритетних цілей є – подолання бідності, подолання голоду та вжиття необхідних заходів щодо боротьби зі зміною клімату та його наслідків.

___

Успішне майбутнє комунікацій побудоване на чесних емоціях. При взаємодії з аудиторією - чи то урок, чи семінар – важливі такі моменти: відкритість спікерів; здатність проаналізувати потреби аудиторії, бути корисними для них; здатність утримувати увагу слухачів, розвивати з нею зв’язок. Не потрібно боятися говорити з аудиторією, потрібно максимально її залучати та допомогти розкритися.

Навіть у наймолодшого школяра є певний сформований досвід. Тому, коли дитина щось розповідає, в неї до цієї розповіді є конкретно прив’язані емоції, і це можна використати для того, щоб дитина з цих емоцій та з цього досвіду отримала більше знань.   

Іван Омелян, тренер з публічних виступів, провів інтенсив з розвитку навиків комунікації та емоційних публічних виступів «Speak unique».

___

Обовязково потрібно мріяти. Причому, глобально. Треба заглядати за горизонт, не боятися ставити великі цілі та чітко планувати їх досягнення.

Планування необхідне у всіх сферах життя, а їх шість – фізична ключова область, пов’язана зі здоров’ям; сімейна; бізнес-сфера, пов’язана з нашим кар’єрним ростом; особистісна; духовна, пов’язана з нашими переконаннями; соціальна, яка говорить про те, що корисного ми можемо зробити для суспільства.

Тайм-менеджмент – дуже ємне поняття, воно про те, як управляти змінами, як організувати своє життя, як жити наповнено та знайти в собі сили та ресурс стати енергійним та мотивувати себе на більш високі досягнення.

Про мистецтво тайм-менеджменту говорили з Веронікою Мельник, спікеркою компанії BogushTime, спеціалістом з управління проектами.

___

Ми можемо цікавитися різними процесами – електронікою, магнетизмом, архітектурою, шукати відповіді на запитання, з чого виготовлений той чи інший предмет. Мисленнєві процеси у нашій голові безкінечні. Але, коли ми замислюємося над питанням – що таке мислення та як воно працює, то починаємо краще пізнавати себе.

Важливо на заняттях філософствувати з дітьми. Таким чином ми розвиваємо їхні логічні здібності, навички до висловлювання власної точки зору, до аргументації.

Надія Адаменко, кандидат філософських наук, висвітлила важливе питання – як допомогти учням навчитися мислити про мислення.

___

Гадаєте, що технології доповненої реальності – це далеке майбутнє? А от і ні. Уляна Автономова, експертка з розробки доповненої та віртуальної реальності, розвінчала ці міфи та надихнула освітян йти в ногу з сучасним технологічним світом.

Виявляється, вивчати будову серця можна не лише на картинці підручника, а застосувавши спеціальний додаток, розглянути його будову в 3D-форматі. Те ж саме стосується й математики – вивчати геометричні фігури можна у просторі.

___

 

Піклуватися про себе = піклуватися про інших. Ментально та емоційно здорова людина здатна надихати та допомагати ставати продуктивнішими інших.

Тому кожному з нас, особливо вчителям, важливо спостерігати за балансом в усіх чотирьох життєвих сферах – тіла, діяльності, контактів та внутрішнього світу.

Переконалися, що Mental Health – основа успіху та будь-яких досягнень. Дякуємо Альоні Михайлюк, експертці з психічного здоров’я та благополуччя в організаціях, за чудовий воркшоп.

___

Андрій Сидоренко, співзасновник Громадської організації «Відкритий простір» впевнений, що сучасну молодь потрібно залучати до соціальних ініціатив.

Щоб у майбутньому учні були здатними управляти змінами та ситуаціями, потрібно давати не лише знання, а й розвивати необхідні сьогодні soft skills. Без цього ніяк.

Розглянули 10 навичок XXI століття, які були затверджені на Всесвітньому економічному форуму в Давосі: комплексне розв’язання проблем; критичне мислення; креативність; уміння керувати людьми; взаємодія з людьми; емоційний інтелект; уміння формувати власну думку та приймати рішення; орієнтація на клієнтів; уміння вести переговори; гнучкість мислення.

___

Ми не можемо знати, що буде у майбутньому, але маємо залишатися креативними, намагатися прогнозувати і розуміти віддалені наслідки.

Ми маємо виховувати людей, здатних до інновацій. Тому повинні постійно розвивати у дітей критичне та аналітичне мислення. Вчителі мають неймовірний вплив на тих, хто прийматиме рішення у майбутньому. Тому окрім надання знань, школа повинна виховувати особистостей.

На гостей форуму чекала цікава панельна дискусія одразу із трьома спікерами – соціальним психологом Алісою Гнидюк, Юлією Безвершенко та Романом Назаренко, докторантом Тілбурзького Університету (Нідерланди). Говорили про мистецтво управління майбутнім.

___

Ірина Вівчар, діджитал-менеджерка Руху «Чесно», розповіла, навіщо вчителю Instagram. Виявляється, цей майданчик сьогодні може використовуватися на повну і в освітній сфері.

___

Вирішувати проблеми, рефлексувати, шукати креативні рішення можна за допомогою…т еатру. Завдяки Ірині Вівчар на учасників форуму чекало 100% занурення у «Форум театр».

___
 

Вже 14 грудня, даний форум буде проходити у Львові. Зареєструватися можна за посиланням.

Поширити у соц. мережах: