Osvitanova.com.ua

Вчителька початкових класів SchoolToGo Інна Яременко розповідає, як вона робить свої заняття цікавими для діток, які тільки почали свій шкільний шлях.

Ефективність в освітньому процесі розпочинається з мотивації дітей. Сучасні діти багато часу проводять у Інтернеті де і отримують масу інформації. Виникає запитання, що вони роблять в школі й навіщо там навчатися? На цьому моменті і постає гостро питання мотивації. Змушувати здобувачів освіти навчатися точно не потрібно, а краще заохотити, зацікавити, стимулювати бажання, а це і є мотивацією навчальної діяльності. 

В початковій школі ставимо в пріоритет ігрову форму навчання, але писати, рахувати, читати та розв’язувати задачі не завжди цікаво, а іноді навіть і важко. В другому циклі здобувачів освіти переважає пошукова та проєктна діяльність з складнішими матеріалами, який іноді потребує «нудного», «монотонного» навчання.  Саме в такі моменти і потрібно мотивувати учнів для результативності освітнього процесу. 

У своїй навчальній діяльності я використовую декілька прийомів мотивації з якими хочу вас познайомити. При знайомстві з дітьми не завантажуємо їх великою кількістю завдань, орієнтуємося на вікову категорію та зв’язок із життям. Найкраще використати те, що для них найбільш актуально: улюблені мультики, домашні улюбленці, прочитані книги тощо.

В результаті відбудеться знайомство і дітки знайдуть собі друзів за спільними інтересами. Важливо підкреслити щось із розповіді дітей, у такий спосіб учні відчують себе важливими і будуть висловлювати свої думки. Звертаємо увагу на важливість відповіді кожної дитини, але не вимагаємо від них розповідати щось, якщо не мають бажання. Дайте час звикнути, послухати інших. Відповідь дослуховуємо до кінця, навіть коли вона не завжди правильна. Бо навчання – це процес, де кожен може припуститися помилки, але важливо не боятися помилитись, а вміти зрозуміти і виправити.  

Учні молодшої ланки освіти особливо потребують уваги для якіснішого засвоєння знань під час освітнього процесу. Тут дистанційне навчання має основну перевагу, адже вчителі не обмежені в часі, і важливого місця набуває діалог, як в усній, так і в письмових формах. Це є додатковим поштовхом для маленьких здобувачів. Отже, викликаємо позитивні емоції, ці почуття надалі будуть спонукати дитину виконувати завдання, говорити і чути, щоб знов відчути задоволення і нічого не пропустити.  

Дитяча допитливість, рушійною силою якої є інстинктивний оптимізм, – це найкраща нагорода або підкріплення, необхідні їм для залучення в новий вид діяльності. Таке внутрішнє прагнення відоме як внутрішня мотивація - другий найважливіший чинник успішного навчання. Маленькі діти займаються будь-якою діяльністю не тому, що вони мотивовані з боку, а тому, що просто отримують задоволення від своїх занять. 

Вчителі є авторитетом для більшості дітей. Діти бачать, діти повторюють. Вони спостерігають за поведінкою, за вимовою, за творчістю вчителя і важливим є, те що вони бачать як вчитель сам розвивається і навчається, як діліться цікавою інформацією, як змінюються уроки, що нового на них використовується. Здобувачі освіти беруть приклад і роблять так само. Тому вчитель є великим мотиватором до знань. Отже, читайте, дивіться пізнавальні фільми, вчіться, розвивайтеся самі і включайте в цей процес своїх учнів. Доведіть важливість навчання на власному прикладі. 

Використовуємо інтерактивні методи, адже сучасні діти потребують сучасних форм навчання. Даний метод тісно пов’язаний із попереднім про саморозвиток вчителів. Багато батьків сваряться за гаджети, переживають через те, що дітей «неможливо відірвати від планшета/телефона». Нерідко це обертається в справжню залежність, і навіть з’являється потреба у відвідуванні психолога. Але ви можете навчити дитину здобувати знання за допомогою нових технологій. Мотивуємо дитину використовувати гаджети для чогось корисного, показуємо можливості безмежного простору Інтернету, разом освоюємо корисні програми та додатки: малюємо, програмуємо, вивчаємо, проєктуємо. Показавши можливості дітям меншого шкільного віку ми матимемо менше проблем у середній і старшій школах, адже потім здобувачі освіти матимуть чіткі уявлення про свій гаджет. 

{{read_more|Читайте також| 6095, 6035}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: