Одна з причин, чому батьки віддають дітей в приватні школи – це крім якіснішого навчання інший формат спілкування з дітьми. При якому до дітей ставляться з повагою і враховують їх думку. В такі школи діти ходять з радістю, мають мотивацію до навчання і почувають себе впевненими в собі особистостями. Ми поговорили з засновницею приватної школи «Ключик» Світланою Грабовою, яка розповіла нам про сучасний підхід до спілкування з вихованцями дитсадка й учнями початкової школи.


 

Новий формат стосунків вчитель-дитина

Вчитель в нашій школі для дітей – старший друг і наставник. Діти до вчителя звертаються на ти. Між дітьми і вчителем формуються довірливі стосунки. Ми завжди говоримо дітям правду і заохочуємо дітей говорити з нами відверто. В нас немає «покарань» за правдиві признання, кожну ситуацію ми розбираємо окремо з дитиною або всім класом, обговорюючи наслідки тих чи інших дій. На власному прикладі показуємо новий формат відносин відмінний від радянського підходу. Діти звертаються до вчителя на ти й лише на ім'я.

Передісторія запровадження нового формату

Травмовані радянською системою вчителі радянської школи виховання несвідомо переносили на нас свої тривоги і невдоволення собою, гнів та роздратування. Через що розвивали в дітях комплекси та невпевненість у собі. 

Ще тоді, під час мого навчання в школі, я розуміла, що таке ставлення дорослого до дітей не має бути нормою. В моєму дитинстві, на щастя, були й дуже талановиті вчителі, але в меншості, і вони завжди були під пильним наглядом директора та завуча школи, адже не вписувалися в авторитарний формат школи. 

Я не хотіла такого для своєї дитини й тому попри те, що моя освіта далека від педагогічної, створила школу, де навчаються щасливі діти. «Ключик» – це місце, куди діти біжать із задоволенням, а ввечері просять батьків не забирати їх раніше. «Ключик» –  це школа і дитсадок, де працюють педагоги, які обожнюють свою роботу і дітей. «Ключик» – це школа, в якій навчається мій щасливий син.

Концепція виховання «Ключика»

При традиційному форматі спілкування діти не мають змоги висловлювати власну думку, в них не розвивається критичне мислення. Оскільки діти підлаштовуються під вчителя і поводять себе згідно з його очікуваннями.

Наша ж концепція виховання передбачає екологічне виховання та спілкування як між дітьми, так і між співробітниками та батьками. В нас не дозволяються приниження, нав'язування авторитарної думки педагога та насильницької моделі поведінки. 

Коли вчитель – друг

Вчитель-друг з дітьми – єдине ціле. Він відчуває стан дітей і може корегувати роботу згідно з загальним настроєм класу/групи. Для нього важливі довіра і стосунки на рівних.

Ми не бачимо проблем в тому, що друг є лідером у стосунках і власним прикладом транслює певну модель поведінки. Наша основна цінність – це сім’я. І ми в нашій школі будуємо схожі відносини як у сім'ї, де враховуються побажання і думка кожного, де рішення приймаються разом. 

Школа і правила поведінки

В школі діють певні правила поведінки. Деякі з них встановлені закладом  і проговорюються з дітьми з певною періодичністю. Також в кожному класі є ще правила, які діти встановлюють самі під час навчального процесу. Вони можуть корегуватися та доповнюватися протягом року виходячи із тих ситуацій, які трапляються під час навчального процесу.

При порушенні основних правил у нас встановлені дисциплінарні санкції, а при регулярному їх порушенні передбачається відрахування зі школи. 

Основних правил у нас п’ять.

ЗАБОРОНЕНО вживання непристойних виразів і жестів, грубих та лайливих слів, образливих висловлювань і погроз будь-якому учаснику освітнього процесу.

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ в будь-якій формі застосування фізичного насилля між усіма учасниками освітнього процесу. Залякування, знущання, агресія, бійки, тілесні ушкодження..

ЗАБОРОНЕНО умисне псування майна Закладу або особистих речей будь-кого з учасників освітнього процесу.

ЗАБОРОНЕНО принижувати честь та гідність будь-якої особи у формі насильства, експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, внаслідок чого може бути заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю іншого учасника освітнього процесу.

Всім учасникам освітнього процесу під час перебування на території Закладу і проведенні шкільних заходів ЗАБОРОНЕНО здійснювати небезпечні дії, які можуть спричинити загрозу життю і здоров'ю самого себе та присутніх.

Після трьох порушень правил в нас проходить розмова з батьками, після четвертого ми відраховуємо дитину без права поновлення. 

Про дисципліну

Ми чітко дотримуємося правил, проговорюючи їх постійно з дітьми. Найважче це робити в перший тиждень після канікул або початку навчального року. Тоді на проговорювання правил витрачається дуже багато часу. 

Коли діти засвоїли основні правила, вони вже самі контролюють їх дотримання в колективі. Коли до колективу потрапляє нова дитина, діти самі проговорюють більшу частину правил новому учневі. 

Крім того, ми стимулюємо дотримання правил бальною системою. Протягом навчання діти збирають бали і в кінці кожного місяця ми влаштовуємо ярмарок, під час якого діти можуть обміняти бали на солодощі, іграшки або інші приємні дрібнички.

Переваги нового формату стосунків

В школі панує майже сімейна атмосфера в школі. Діти вміють довіряти, не бояться висловлювати та доводити свою (іншу від вчителя) думку, вони легко сприймають нове. 

Завдяки відкритому спілкуванню вчитель може розпізнати зміни у поведінці дитини чи її психологічному стані та швидко зреагувати. У нас працює досвідчений психолог, який допомагає впоратися з усіма складними ситуаціями.  

Як потрапити до «Ключика»

Приміщення школи й дитсадку обладнане новітньою автоматичною протипожежною системою, та тривожною кнопкою. Доступ до нього мають лише діти та батьки, що відвідують заклад. Під час повітряних тривог ми користуємося найпростішим укриттям, яке пройшло комісію та отримало акт на відповідність від управління цивільного захисту. 

Наша школа – це друга сім’я для дитини. Ми любимо всіх наших учнів, даруємо їм відчуття безпеки, абсолютне прийняття та довіру. У нас панує комфортна та спокійна атмосфера, завдяки якій діти відкриті світу та новим знанням.

Ще є декілька місць в дитячому садку і початковій школі повного дня в 1, 2, 3 та 4 класах. Також працюють додаткові заняття – підготовка до школи, шахи, англійська, робототехніка. Ми знаходимось в Києві на Борщагівці. Записатись можна за тел. (067) 877-62-62, (063) 807-62-62.

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: