Osvitanova.com.ua

Як модернізувати систему освіти та які технології віртуальної реальності вже використовуються для того, щоб допомогти дітям набути необхідних у майбутньому навичок, розповів Кирило Покутний, співзасновник компанії Sensorama Lab.

 

Словничок:

Virtual reality (VR –скорочено) – повністю цифрове середовище

Augmented reality (AR – скорочено) – реальне середовище, доповнене мультимедійною накладеною інформацією

Merged reality (MR –скорочено) – реальна та віртуальна інформація переплетені.

 

Sensorama Lab вже майже рік досліджують та розроблюють AR/VR проекти та розвивають відповідну спільноту. Завдання студії – допомогти клієнтам та партнерам використовувати технології віртуальної та доповненої реальності у бізнесі. Донедавна Sensorama Lab працювали тільки з бізнес-компаніями. Серед клієнтів – Microsoft, Intel, Samsung, Coca-Cola, Pepsi, Audi та інші. У співпраці з ними втілювались різні проекти для навчання дітей, студентів та працівників різних фірм. Наприклад, проект Labster для дітей, який симулює біолаболаторії, де математичні моделі створюють реальність.

Для студентів-медиків – програма Virtual Pig Dissection, в якій віртуально можна розітнути тварину. Мета програми – зменшити кількість тварин, яких використовують для експериментів. Для працівників різних фірм – програма Coffee Training (Job Simulator), в якій віртуально працівник вчиться робити каву, а вже потім працює із реальною кавомашиною. Це в реальності підвищує шанси на ефективність та корисність працівника.

Одним із особливих проектів є Virtual Speech, який допомагає соціалізуватись. Програму рекомендують для людей із аутизмом, але вона стає у нагоді тим, хто боїться співбесід та важливих промов.

У 2016 році Sensorama Lab реалізували проект Chornobyl 360, після якого зрозуміли, що візуалізацію реальності можна і потрібно застосовувати для навчання дітей безпосередньо у школах.

 

Chornobul 360 – перший в Україні інтерактивний документальний фільм у віртуальній реальності, адаптований для школярів. Завдяки технології присутності глядач відчуває себе безпосереднім учасником, глибше переживає історію, відчуває емпатію до героїв. Проект зазнав успіху. Було створено додаток «Chornobul 360», де користувач може поглянути на Чорнобиль з різних ракурсів.

Та окрім фільму, Sensorama Lab також розробила проект «Молодь і медіа», який був втілений у співпраці із швейцарськими партнерами на замовлення Міністерства внутрішніх справ Швейцарії. Це – 6 відео-епізодів, покликані звернути увагу дітей і батьків на небезпеку, яка є у світі цифрових технологій. Кожен із 6 епізодів присвячений різним темам: безпека у мережі, ігрова залежність, доступ до забороненого контенту тощо. Глядач бачить світ очима дитини, головного героя історії. За домовленістю із партнерами, проект буде підлаштований під українського школяра.

Кирило Покутний говорить, що успішність двох попередніх проектів ознаменувала створення VR освітньої платформи, в рамках якої ці проекти - «Чорнобиль 360», «Молодь і медіа» - розвиваються. Освітня платформа розробляє технології, які допомагають створенню інтерактивних уроків у віртуальній реальності, використовуючи фото360, відео360, 3D моделі та інші медіа.

«У рамках платформи було проведено експериментальний урок у школі. Cпочатку вчитель-ментор готував дітей до того, як це має відбуватись, вводив у тему, потім діти за допомогою планшета та окулярів віртуальної реальності дивились та вивчали історію. Пізніше, після експерименту, збирали враження дітей. Школярам сподобався такий підхід до навчання і вони б хотіли продовжувати такий формат навчання із історії, географії, хімії, фізики», - говорить Кирило Покутний. І якщо для України такий підхід поки що новий, то у Великобританії вже давно практикують “віртуальне” навчання дітей.

Освітня платформа передбачає покриття таких задач та потреб:

інтерактивні переходи між завданнями після відповіді на питання (або після анкетування); повторний перегляд матеріалу, якщо відповідь невірна; cамостійне відтворення вивчених процесів (вільний перегляд); віртуальний інструктор; візуалізація статистичних даних по загальному користуванню або по конкретним користувачам, матеріалам; можливість формування та друку висновків із результатами.

«Краще навчатися у віртуальній реальності, щоб люди були готові до реальних випробувань», - додає Кирило Покутний.

Покутний говорить, що клас віртуальної реальності сьогодні коштує так само, як комп’ютерний клас 5-7 років тому.

Матеріал підготовлений за виступом Кирила Покутного, співзасновника Sensorama Lab, на конференції Connect Ukraine.

 

Уляна Бойчук, “Освіта Нова”

Поширити у соц. мережах: