Технології змінюють наш світ дуже швидко і змушують бізнеси думати наперед. Пандемія стала не тільки фактором невизначеності, а й машиною часу для цифрової трансформації. Традиційні методи роботи та бізнес-моделі застаріли й перестають відповідати запитам клієнтів. Думати про Післязавтра, будувати стратегію на Післязавтра, задовольняти клієнтів Післязавтра – ось бізнес-вектор, який допоможе досягати успіху в майбутньому.
The Day After Tomorrow – саме таким став основний лейтмотив «GLOBAL INSPIRING FORUM’2021: Світовий інтелект на одній сцені». Це один із наймасштабніших в Україні інтелектуальних просторів для бізнес-лідерів та їхніх команд, що 9 грудня 2021 року організувала компанія KA Group. Міжнародні спікери, бізнес-мислителі та світові експерти сучасності разом з ТОП-менеджерами та лідерами говорили про побудову успішних компаній майбутнього. Нижче ключові ідеї від спікерів форуму.
К’єлл Нордстрем – професор економіки та філософії, експерт зі списку Thinkers 50
Ця пандемія стала машиною часу не тільки для кожного особисто, а й для всієї планети. Ми сіли в машину часу навесні 2020 року і наше життя трансформувалося у 2026…2028 роки, а в окремих сферах ми наблизилися до 2030 року.
Чорні лебеді прилітають і летять назад. Проте є те, що не змінюється – це ми з вами. Ми дуже ліниві, не хочемо змінюватися, щоб не розтрачувати енергію – це можливо лише під великим натиском. Пандемія і стала тим тиском, що змусив нас змінити звичне життя. Але і до попереднього життя ми вже не повернемось – бо ми ліниві.
Абсолютно всі знання будуть в одному місці і стануть загальнодоступними… за окрему плату. Це буде стрімінговий сервіс за принципом Spotify. Обмежень не буде: освіта зміниться, конкурентна перевага зміниться. Інтелект стане послугою. Коли це станеться, ми всі будемо розмовляти однаково – мовою капіталізму: мова відсотків, контрактів, правил, онбордингу тощо. Не важливо, з якої ви країни якою мовою розмовлятимете – ми всі зрозуміємо один одного.
Полін Браун — ексголова Ради директорів північноамериканського підрозділу LVMH (Moet HennessyLouis Vuitton), авторка книги «Естетичний інтелект»
Немає гострого розуміння гарного чи поганого смаку – це все діапазон сприйняття. На наше відчуття смаку впливає багато: генетика, соціум, епоха, у якій ви живете тощо.
Пастка бізнесу в тому, що власники турбуються про ситуацію в точці продажу і відчуттях клієнтів після використання продукту чи послуги. Але це лише 50% ефекту. Інші 50% – це співвідношення очікування та реального досвіду. Це як поїздка у Disneyland: ви купуєте не лише емоції від відвідування парку, але й від очікування вашої поїздки, її планування та навіть ваших спогадів про дитинство.
Стівен Ван Беллегем – професор з маркетингу у VlerickBusiness School, міжнародний експерт з маркетингу та клієнтського досвіду у цифровому світі, автор бестселерів «The Offer You Can’t Refuse» та «Customers the day aftertomorrow»
Є три складові, які допоможуть отримати серця і розуми клієнтів Післязавтра: зручність цифрових технологій + емпатія + розв’язання глобальних проблем.
Через високий темп зростання цифрових технологій сьогодні потреба в людській емпатії вища в рази, ніж будь-коли раніше. Пам’ятайте, що ваші клієнти – це люди, а не статистичні дані, звіти чи Еxcel-таблички. Емпатія – це навичка майбутнього. Що краще ви будете розуміти життя клієнта, то щасливішим зможете його зробити.
Клієнт – це людина. У нього своє життя, і він проживає якісь ситуації в певний момент часу. Тому важливо брати участь у цьому житті клієнта, будувати філософію «partner journey». Це не стосується оптимізації ваших операційних процесів. Це стосується вашого впливу на створення позитивних змін у житті клієнта.
Метт Кребтрі – британський експерт із бізнес-стратегій та управління змінами
Час від часу піддавайте сумніву ваші переваги. Перегляньте всі несприятливі моменти в бізнесі за останні два роки. Подумайте, можливо, проблема була не тільки в пандемії та кризі. Можливо, були ще й інші фактори, які впливали на ваші результати. Пандемія скоро закінчиться, а от проблеми можуть з’явитися знову.
Потрібно час від часу робити стрес-тест для свого бізнесу. Окрім коронавірусу є маса інших загроз, які можуть суттєво вплинути на ваш бізнес. Вам потрібно погратися у «війну» і подумати, як ви будете відбиватися за різних обставин.
Розгляньте 4 ситуації: «Як на мій бізнес можуть вплинути…», наприклад: зміна клімату, роботизація, Китай чи політична нестабільність. Чи є у вас сценарії до кожної з цих ситуацій? Розробляйте завжди три варіанти: найгірший, базовий та найкращий.
Джеймс Тейлор – міжнародний експерт з інновацій, бізнес-креативності та управління змінами
Люди постійно хочуть літати вище і рухатися швидше. Але щоб оскаржити традиційні методи мислення – потрібно ризикнути.
Важливе поєднання співпраці та креативу. Креатив людини та її спроможність співпрацювати з іншими людьми і машинами будуть визначати наше майбутнє.
Є багато причин, чому варто інвестувати в креативних людей і в креативність у людях. Люди, які мають
креативний елемент у щоденних задачах, на 15% щасливіші на роботі, ніж інші. Це сприяє збільшенню продуктивності.
Ґреґ Маккеон – світовий експерт з есенціалізму, автор світових бестселерів «Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети» та «Без зусиль. Досягайте важливого легше»
Відкиньте непотрібне. Недостатньо тільки знати свої пріоритети. Важливо ще розуміти, які речі для вас неважливі і від них можна буде взагалі відмовитись. Стратегія есенціалізму в тому, щоб навчитися говорити «ні» певним людям і процесам. Потрібно вміти забирати з поля гри неважливе.
«Просто» не дорівнює «ліниво». У більшості з нас є хибна думка, що просто – значить ліниво (easy = lasy). І ми намагаємося досягти більшого успіху більшими зусиллями, що часто призводить до вигорання. Перевертайте будь-яку проблему з ніг на голову – дивіться, як це можна зробити простіше.
Спрощуйте. Це не означає, що вам потрібно переходити від складного до простого і перебудовувати всі процеси. Починайте з нуля: запитуйте себе на старті, як ви можете розв’язати конкретну проблему в 1-2 кроки.
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram