Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проєкт «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами.
Трохи передісторії.
Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.
Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці.
Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі київську Liko-School.
Представтеся та назвіть свою посаду/роль.
Оксана Покорська – заступниця директорки з питань розвитку й інноваційної роботи приватної київської школи Liko-School.
У якому місті та за якою адресою розміщена ваша школа/школи?
Ми відкрилися у 2014 році й маємо два приміщення, які знаходяться поруч. Початкова школа (1-3 кл.) знаходиться за адресою м. Київ, вул. Конєва, 7б, а технологічний ліцей (4-11 кл.) – м. Київ, вул. Композитора Мейтуса, 5а. Ліцей відкрився у 2018 році.
Чи лежать у концепції вашої школи якісь конкретні методики/концепції/філософії?
В основі філософії нашої школи лежить мрія зробити життя учнів у шкільному дитинстві повноцінним, таким, що дозволило б кожному розкрити свій потенціал. В основу філософської концепції Liko-School покладена ідея про три ключові сили людини: розум, воля та серце. Людина з розкритим потенціалом володіє силою мислення, силою волі та силою почуття. Ця ідея дозволила створити 4-вимірне освітнє середовище, в якому поєднання знань, навичок і формування характеру дозволяють учням набути метанавички для навчання і особистісного розвитку впродовж життя. Для цього маємо кілька напрямів роботи.
По-перше, ми прихильники ненасильницьких форм спілкування, серйозно займаємося соціально-емоційним навчанням, що своєю чергою сприяє розвитку емоційного інтелекту. Таким чином нарощуємо сили серця.
По-друге, ми переконані, що навчання в школі – це не підготовка до дорослого життя, а важливий період життя із рішеннями та наслідками. Ми створюємо можливості, щоб діти усвідомили силу набутих знань і навичок, відчули себе в діяльності й побачили вплив своїх дій, тому віддаємо перевагу інтегрованим підходам до викладання предметів і реалізовуємо це у проєктній роботі.
У розкладі уроків є спеціальні проєктні дні – це чотири академічні години поспіль, коли діти обирають цікаві для себе проблеми й під керівництвом учителів формуються у проєктні команди. Продукти і результати проєктної роботи учні презентують двічі на рік.
Серед навчальних дисциплін пріоритетними для наших учнів є математика, англійська й українська мова. З метою створення оптимальних умов для вивчення цих предметів ми організовуємо навчання в динамічних групах, які учні можуть змінювати залежно від своїх досягнень і навчальної мотивації.
В Liko-School запроваджене профільне навчання, учні 10-11 класів за власним вибором можуть навчатися за одним із 4 напрямів:
1. ІТ
2. Медична біологія та технології
3. Архітектура і дизайн
4. Економіка
У навчальний план профільних класів закладено спеціальні курси, які залучають старшокласників до дослідження й експериментів. На медичній біології у дітей були круті проєкти: вони досліджували життя на поверхні грошей, наявність вуглеводів у харчових продуктах, створили свою парфумерну лабораторію і справжнє дзеркало, айтішники розробили навчальну гру у Майнкрафті і паралельно отримували міжнародні сертифікати курсів Cisco, майбутні архітектори розробляли інтер’єр власної квартири й стали переможцями у національному турі Міжнародного архітектурного конкурсу «Оскар».
Плануючи концепцію школи, які українські або закордонні проєкти вас надихали або служили прикладом?
Liko-School обирає серединний шлях в освітньому процесі та навчанні дітей. Ми прагнемо дотримуватися демократичних підходів і забезпечуємо високі академічні показники згідно з Державним стандартом всіх освітніх рівнів. Широко використовуємо авторські методики наших педагогів, щоб задовольнити потреби учнів з високими освітніми запитами.
Найбільшу трансформацію ми пережили у 2016-17 році, коли всі захопилися фінською моделлю освіти й почали імплементувати інтегроване навчання, проєктні дні, формувальне оцінювання й тристоронні зустрічі, трохи згодом соціально-емоційне навчання і тьюторську службу. Наші вчителі їздили до Фінляндії, а ми з директором відвідали Норвегію, Швецію, Данію, подивилися, як навчаються там діти. Досвід цих країн надихнув нас на створення навчального закладу, в якому кожний дорослий і кожна дитина може розкрити свій потенціал.
Розкажіть про свою програму, яку ви використовуєте у початковій/середній/старшій школі? Чому саме її?
Liko-School пройшла державне ліцензування й освітня програма нашої школи гарантує виконання державних програм з усіх обов’язкових навчальних предметів, але ми її видозмінюємо, розширюємо й адаптуємо до потреб наших учнів. У початковій школі в рамках концепції НУШ ми реалізуємо експериментально-дослідницький навчальний проєкт для початківців «Я – дослідник 2.0».
Ця програма дозволяє ефективно втілювати STEM-підходи в освіті. Вчителі початкових класів готуються до впровадження програми сінгапурської математики. Але є класи, в яких ми залишили вивчення математики за програмою «Росток», яка базується на інтегративно-діяльнісній технології навчання і робить акцент розвиток логічного і нестандартного мислення.
У середній школі та старшій школі інтегруємо у навчальний процес STEM-освіту, творчість, технології та проєктний підхід.
Для розвитку лідерських навичок діє центр самоврядування, де учні можуть проявити свою самостійність та ініціативність, яка винагороджується шкільною валютою – ліккоїнами. Самоврядування нашої школи засноване на демократичних принципах та має в основі горизонтальну модель управління. Учні «Агенції ВзаємоДії» втілюють соціальні та волонтерські проєкти, «Агенція Творців» влаштовує івенти, «Агенція розвитку школи» організовує для учнів зони відпочинку та піклується про дозвілля; «Агенція соціальних медіа» працює над шкільною газетою.
А для того, щоб учні засвоїли навички ХХІ століття та були готові до успішного життя у сучасному світі, Liko-School стала учасницею пілотного проєкту та впровадила програму «Лідер у мені», яка є адаптацією відомої програми Стівена Кові «Сім звичок високоефективних людей». За рік роботи з цією програмою наші учні переконалися на власному досвіді, що кожна дитина здатна змінити світ, стати лідером і надихати інших. Це переконання не з'являється за один день. Лідерство вимагає наполегливості. І ми впевнено крокуємо у цьому напрямі.
Розкажіть про засвоєння англійської мови: як це у вас відбувається?
Ми розглядаємо англійську мову не як предмет навчання, а як мову, що дозволяє пізнавати світ. Тому англійську мову діти в нашій школі вивчають 5 годин на тиждень. Ми прагнемо, щоб кожен з випускників ліцею володів іноземною, зокрема англійською мовою, і мав змогу отримувати сучасну і правдиву інформацію, обговорювати нові тенденції у розвитку світових технологій, навчатись, переймаючи світовий досвід.
При вступі до школи або ліцею проводиться обов’язкова співбесіда з майбутнім учнем, на якій визначається рівень володіння мовою. Відповідно до результатів ми створюємо підгрупи з вивчення мови. Завдяки цьому перед кожним учнем ставиться певна осяжна найближча мета, і дитина може почувати себе успішною у її досягненні.
Ми використовуємо білінгвальний підхід. Наприклад, раз на тиждень уроки художньої творчості відбуваються англійською мовою; з 3 класу наші діти вивчають англійською курс Science, відвідують факультативні заняття «Математика англійською».
Починаючи з початкової школи, вчителі використовують інтерактивний підхід у вивченні мови. Учень стає активним учасником процесу. Молодші учні співають, грають і змагаються на уроках. Крім уроків, учні мають змогу додатково розширити знання мови. Кілька років в школі існує гурток «Англомовного театру», цього року відкрився медійний гурток, де діти за допомогою вчителя намагаються англійської мовою розповісти у власних медійних продуктах про життя школи.
Сучасні мінливі обставини для життя і навчання спонукали вчителів на пошуки найсучасніших підручників і матеріалів. І тепер учні всіх рівнів займаються за навчальними комплексами, які мають онлайн-платформи. Користування ними дозволило нам зберегти інтерактивну складову уроків під час дистанційного навчання, надати матеріали й отримати результати учнів найзручнішим і найшвидшим чином.
Результати навчання учнів найлегше оцінити незалежно. Тому після закінчення певного етапу в вивченні мови діти складають міжнародні іспити (PTE YL, PET Cambridge). Вчителі англійської також не припиняють навчання. Мають і продовжують отримувати міжнародні сертифікати для педагогів (TKT, CELT-P, CELT-S, CELTA).
Наші учні є учасниками конкурсів і олімпіад з англійської мови, в тому числі міжнародних. Мають досвід виступів на British English Olympics. У напрямі підготовки й участі у міжнародних олімпіадах нашим надійним партнером став DEC Education.
З наступного навчального року спільно з DEC Education ми започатковуємо подвійний диплом. Це онлайн-програма для учнів 9 класів від провідного американського університету Arizona State University.
Крім обов’язкової англійської ми ще пропонуємо для вивчення другу іноземну мову: німецьку, іспанську, китайську та французьку мови.
Як у вас організовано зворотний зв'язок батькам: хто його ініціює, як часто та через який канал?
Liko-School – технологічний ліцей, усі наші оперативні комунікації розгорнуто в застосунку Teams Microsoft Office 365. Батьки, учні та вчителі можуть один до одного звернутися безпосередньо через чати й домовитися про зустріч. Це дуже просто та зручно.
Окрім платформи для спілкування, у нас ще є електронна система менеджменту навчання. Кожен учень має свій електронний щоденник – SMLS. Це ресурс, який дозволяє щодня розміщувати контент уроків і домашні завдання, виставляти оцінки, залишають коментарі до виконаних робіт. Таким чином батьки наших учнів своєчасно можуть надати необхідну навчальну підтримку своїм дітям.
Також у нас є проєкти соціальних взаємодій з батьками: «Ангели школи» та «Батьківська кава». Перший – про обмін досвіду дорослих з учнями, де батьки приміряють роль вчителів і проводять уроки.
Другий – школа усвідомленого батьківства, в якій родини 1 раз натиждень зустрічаються з психологоми і у неформальній атмосфері отримують знання для покращення стосунків зі своїми дітьми.
Батьки часто цікавляться: як ви готуєте дітей до тестів для отримання атестату, ДПА та ЗНО?
Щодо ЗНО, то ми вичитуємо всю державну програму до кінця першого семестру 11 класу шляхом інтенсифікації навчання, а другий семестр наші діти навчаються в мінігрупах, залежно від того, які предмети для ЗНО вони обрали.
Яка у вас система оцінювання?
У роботі користуємося формувальним та підсумковим оцінюванням. Формувальне оцінювання передбачає самооцінювання, взаємооцінювання на основі критеріального оцінювання (розроблення чітких критеріїв, які дозволяють дитині самостійно визначити, як вона впоралася з тією чи іншою задачею, що їй треба допрацювати, що вдається, а що ні). Так дитина свідомо може рухатися в напрямку до бажаного результату, а вчитель постійно надає мотивуючий зворотний зв’язок і рекомендації.
Крім того, кожного семестру у нас відбуваються тристоронні зустрічі між вчителем, батьками та учнями, педагоги надають підсумкові репорти по навчальним досягненням кожній дитині, визначають траєкторію розвитку на наступний рік та надають рекомендації.
Як організовані домашні та самостійні роботи?
Початкова школа у нас без портфелів, усе навчальне приладдя зберігається в їхніх кубиках у класах. Безумовно, домашні завдання є, та вони найчастіше творчого характеру і довготривалі.
У Ліцеї ми дотримуємося серединного шляху. У розкладі є година самопідготовки, виділена для опрацювання уроків. Проте, ми хочемо обмежити кількість домашніх завдань для дітей, адже знаємо, що щоденні домашні завдання найчастіше мають низький навчальний ефект. Для цього використовуємо методики активного навчання, коли вчитель організовує навчальну діяльність так, щоб через виконання практичних вправ, досліджень, пошуку відповідей на проблемні питання, інтерактивну взаємодію в парах і групах діти засвоювали всю інформацію і набували необхідних навчальних навичок безпосередньо на уроці.
Як діти мають можливість розвивати у собі наукові та творчі здібності?
У нас створені додаткові можливості для розвитку творчих здібностей, креативу та наукового хисту. У другій половині дня діти мають можливість відвідати творчі майстерки (театральну студію, вокальний ансамбль, танці, малювання, англомовний театр, шахи, Ліко-ательє), музичну школу DrumArt, де є вокал та індивідуальні заняття з освоєння музичних інструментів.
Наукові інтереси у школі задовільняє низка факультативів, клуб «Ерудит», осередок «Учнівська модель ООН», а також наш STEM-центр, який має напрями: IT, робототехніка, медіа та відеоблогінг, Cisco, графічний дизайн тощо.
Як ви розвиваєте фізичну культуру у школі?
У нас обов'язкові три уроки фізкультури на тиждень. Звісно, три уроки не задовільняють потреби учнів у заняттях спортом, тому паралельно із програмою працюють спортивні секції центру SportLiko з футболу, карате, боротьби, бальних танців, гімнастики та чірлідингу.
На наступний рік мріємо переформатувати шкільні уроки фізкультури у клубні години, на яких діти будуть просто відвідувати заняття з улюбленого виду спорту. Адже нам хочеться створити можливість вибору і для дівчаток, і для хлопців, слідуючи за їх запитами.
Розкажіть, хто такий куратор, тьютор та ментор у вашому розумінні: це одна роль чи різні, чим вони відрізняються? Та які з цих ролей втілені у вашій школі?
У початкових класах у нас є куратори, які опікуються створенням позитивної атмосфери у класі, супроводжують дітей, допомагають краще адаптуватися до шкільного навчання. Ми поступово виводимо кураторів на позицію ко-вчителя. Тому що активно вчимо дітей працювати у групах. І коли вчитель виконує роль фасилітатора, то в молодших класах таких дорослих має бути більше.
Разом з тим в школі працюють тьютори, вони – освітні коучі успіху. Тьюторська підтримка допомагає дитині бачити ціль, зони найближчого розвитку, планувати свій саморозвиток. Тьютори розробляють зі своїм підопічним програму досягнення мети, розраховану на 12 годин (зустрічей), планують дії на досягнення однієї мети. Такі зустрічі можуть відбуватися 1-2 рази на тиждень залежно від бажання, зусиль і цілей дитини. Тьютори допомагають, вислуховують та підтримують дітей.
Ментори з’являться у Liko-School у наступному навчальному році, тому що для наших десятикласників ми започатковуємо спільно із CEO Club Ukraine та Бізнес-школою Києво-Могилянської академії курс «Планування кар’єри», який допоможе випускникам з вибором своєї першої майбутньої професії.
Звертаючись до всіх батьків планети, що б ви порекомендували їм робити для розвитку/щастя своїх дітей?
Сприймати своїх дітей такими, якими вони є, цінувати їх унікальний потенціал. Розвивати в них самоусвідомлення і саморозуміння, готовність взяти відповідальність за своє життя і сміливо долати труднощі та виправляти помилки. Не підганяти дітей під свої рамки й шаблони, не порівнювати навчальні й життєві досягнення дітей зі своїми чи досягненнями дітей своїх знайомих, уникати оцінювання своїх дітей за тими критеріями, за якими колись оцінювали й навчали нас.
Бліц
Назва | Liko-School / Ліко-Школа |
Формат | Офлайн та онлайн |
Адреса | початкова школа – вул. Маршала Конєва, 7б; Ліко-ліцей – вул. Композитора Мейтуса, 5а |
Рік відкриття | 2014 початкова школа, 2018 Ліко-ліцей |
Наявні класи | 1-11 |
Макс. кількість дітей у класі | 22 |
Загальна кількість дітей у школі | 700 |
Програма навчання | НУШ, експериментально-дослідницький навчальний STEM-проєкт для початківців «Я – дослідник 2.0», STEM, проєктна діяльність, 10-11 класи профілізуються за 4 напрямами – ІТ, медична біологія та технології, архітектура і дизайн, економіка, авторські програми |
Вступний внесок | 25 000 грн при вступі в початкову школу і при переході у середню школу |
Вартість навчання | 225 000 грн/рік |
Сайт | http://liko-school.kiev.ua |
Якщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.
Фото надані Liko-School
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.