Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проект «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами. 

Трохи передісторії.

Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.

Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці. 

Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі школу Generation22.

Для початку представтеся та вкажіть свою посаду/роль.

Катерина Ніканорова – операційний директор альтернативної школи Generation 22.

Що вас спонукало відкрити альтернативну школу? 

Школа була створена Валерією Заболотною – освітнім діячем та мамою трьох дітей із наміром побудувати якісну систему шкільного навчання, яка підкріплюватиме пізнавальну активність і формуватиме активну позицію дітей. Ми дуже пишаємось тим, що  вдалося створити колектив великої родини із затишною атмосферою. Нам довіряють батьки, часто висловлюють захоплення від змін, які відбуваються з їхніми дітьми. Це, безумовно, спонукає нас розвиватись і далі, щоб дати змогу якомога більшій кількості учнів відчути задоволення від навчального процесу. Особисто мене до праці у школі спонукало спілкування із крутими підлітками. На роботі я проживаю свої найкращі емоції: ти приходиш до школи, тебе оточують радісні діти, смішні жарти, бачиш запал у їхніх очах, бо вони ті ще максималісти, і з ними ти сам радієш та молодієш.

Де розташована ваша школа та у якому форматі працює? 

Ми працюємо в Києві на Подолі з понеділка по п’ятницю. 

Яка взагалі місія школи як поняття й освіти загалом та яка місія вашої школи?

Місія школи – розкривати таланти дитини, бути її провідником у цьому світі, де з одного боку батьки підтримують, опікають, задовольняють її фізіологічні потреби, а з іншого – школа комплексно задовольняє навчальні потреби. Дитині цікаво знати, як усе навколо неї влаштовано, тому потрібно організовувати якнайбільше заходів, щоб кожен учень мав змогу спробувати себе в різних ролях. Ми маємо  допомогти дитині відчути себе важливою, необхідною в суспільстві, усвідомити, що вона здатна змінити світ, і якщо вона буде відповідальною та свідомою людиною, то зможе звернути гори. Ми надаємо дітям підтримку, щоб вони повірили в себе, знали свої сильні й слабкі сторони, мотивуємо їх бути проактивними. 

У якому році ви відчинили двері школи та почали набирати учнів? 

У жовтні 2017 року. Починали з невеликої кількості учнів, але щороку зростали у 2 рази. Наразі ми маємо навіть кілька класів на паралелі.

Яку саме проблему шкільного навчання ви хотіли вирішити відкриттям школи?

Насамперед низьку вмотивованість дітей. У класичній системі освіти мало турботи про окрему дитину, всі розглядаються як загальна маса, немає персоналізованого підходу до навчання. Проте у всіх дітей і батьків різні потреби. Завдяки тому, що школа невелика, ми приділяємо увагу кожному, ми гнучкі й можемо підлаштуватись під їх інтереси. Батьки помічають, що діти, які мали низьку академічну успішність, не хотіли ходити до школи, конфліктували з викладачами та однокласниками, у нашій школі поводять себе по-іншому, тому що дитина кайфує від навчання. 

Ми дотримуємося такої філософії: не обов’язково бути відмінником з усіх предметів, основне завдання – знайти своє призначення в цьому світі. Не обов’язково всім ставати вченими, економістами, ти можеш бути чудовим танцівником, кухарем або ким забажаєш. Тому організовуємо різноманітні заходи, щоб допомогти дитині реалізувати свої таланти, розкрити якомога більше сторін своєї особистості та побачити, на що вона здатна

З якими основними труднощами/ викликами ви стикалися і стикаєтеся на шляху до цілі?

Не всі розуміють нашу філософію. Ми говоримо, що не акцентуємо увагу виключно на академічних здібностях. Для нас є дуже важливою здорова соціалізація дитини: щоб вона зростала й формувалася як особистість у належних  умовах, тоді вона сама прийде до того, що навчання протягом життя є необхідним. Проте є батьки, з якими ми на початку це все проговорювали, але вони все одно вимагали від дитини високих результатів, а вона депресувала через це, не могла насолоджуватись щасливим дитинством, адже це не її мета, а нав’язані цілі. Намагаємося такі сімейні конфлікти залагоджувати, щоб допомогти дитині зрозуміти, що їй це також потрібно. 

Зараз таких ситуацій стає все менше. Ми бачимо, що наша цільова аудиторія починає розуміти, в яку школу вони віддають свою дитину та задоволені її результатами. Іншою проблемою є те, що діти в підлітковому віці – це постійні зміни настрою, відсутність стабільності, але ми всі вже звикли до цього й знаємо, як реагувати на такі моменти. Загалом робота цікава, а ці проблеми лише змушують постійно бути в тонусі.

А чого зараз вам не вистачає в роботі?

Ми б хотіли, щоб у нас було власне приміщення з територією. Щороку школа розширюється і за площею і за кількістю учнів та викладачів. Якби було власне приміщення, там були б лабораторії, спортзал та ще більше класів на паралелі. Зараз ця проблема частково вирішиться: з наступного року у нас з’являються нові кабінети та велика актова зала для свят.

Розкажіть про вибір назви школи: її ідея, яка історія з цим пов'язана, що символізує для вас, для шкільної освіти?

Назву вигадала Валерія разом із молодшим сином, для якого й створювала цю школу. Ідея була в тому, що це має бути школа, яка випереджає час, функціонує вже для майбутнього покоління.

Які класичні ознаки школи ви залишили, а що внесли альтернативне? 

Ми залишили такі класичні ознаки школи, як дисципліна, чіткий розклад, та однакова тривалість занять, у кожному класі є перелік правил, за порушення яких передбачено покарання. Дитина витягує листочок, на якому написано, що вона має зробити за своє порушення. Зазвичай це якась соціально корисна робота, наприклад, зробити комплімент учителю, обійняти всіх однокласників, перемити пляшки чи полити квіти. 

Також ми прискіпливо ставимося до контрольних робіт, проводимо їх двічі на рік. Після письмової частини дитина має ще усно захистити свою роботу, як на заліку в університеті. У нас діти сидять за партами, лише інколи ми переходимо на пуфи й дивани. В основному відрізняються формати проведення уроків та позакласних заходів, наявність тьюторів, молодий викладацький склад, кількість учнів у класах та система їх мотивації.

Яка у вас система оцінювання? 

У нас є власні бали й поділ на коаліції. Усі учні школи поділені на чотири великі групи, які змагаються між собою. Щотижня ми обираємо коаліцію-переможницю, учасників якої нагороджуємо 1 GEN. Це внутрішня валюта, яку можна обміняти на брендовану продукцію або розваги. Учні заробляють бали за активність на уроці (оцінюється у 8 балів, за тиждень можна набрати загалом 100 балів),ініціативність та виконання позакласних завдань, участь у конкурсах. Наприкінці семестру коаліція з найбільшою кількістю балів отримує приз. Це може бути щось матеріальне або додатковий бал до контрольної. Така мотивація на шляху до спільної мети чудово згуртовує дітей різного віку.

Як ви ставитеся до класичної програми навчання? Розкажіть, яку використовуєте у своїй школі та чому?

Я позитивно ставлюся до класичної освіти, оскільки сама навчалася в такій школі й усвідомлюю, як це допомогло мені в житті. Проте, розумію, що формат великих груп, велика навантаженість зайвою інформацією та сувора дисципліна далеко не кожному до вподоби. Ми намагаємося балансувати й створювати такі умови, щоб у нас якісно й цікаво викладалася шкільна програма МОН, але все ж таки деякі теми ми можемо «прибрати» та максимально опрацьовувати те, що буде на ЗНО, або те, що корисно застосувати на практиці. 

Ми прагнемо підготувати дітей до реального світу. Уроки проходять у форматі інтенсивів по півтори години, в рамках яких наші учні опановують великі теми комплексно. Щоп’ятниці в нас проходять заняття не за програмою МОН, а у форматі занять з IT, відеомонтажу, програмування тощо. Діти відвідують разом квести, кіно, грають у командні ігри задля згуртованості колективу. Також проводимо безліч курсів: арттерапія, курс з виживання у дикій природі, менеджмент, фінансова й правова грамотність, архітектура, інтуїтивне малювання, театральне мистецтво, профорієнтація й багато інших.

Як у вас відбувається вивчення англійської?

Англійську мову викладаємо за програмою Cambridge. Учні випускаються з дещо вищим рівнем знань англійської, ніж це потрібно для ЗНО. B2 – рівень, яким діти мають володіти при випуску зі школи, а в нас це рівень В2+. Тому англійській мові приділяємо велику увагу. Крім того, ми залучаємо різні формати вивчення мови. Це не просто розв’язування вправ з підручника, ми граємо в ігри, співаємо пісні, обговорюємо актуальні новини, ходимо в кінотеатр, де переглядаємо фільми англійською з субтитрами, відвідуємо екскурсії та знімаємо інтерв’ю, ролики в ТікТок. Вивчаємо англійську мову не як іноземну, а як інструмент для спілкування. Один раз на місяць урок англійської проводить носій англійської мови для розмовної практики.

Яку роль у школі та навчальному процесі загалом виконує тьютор?

Тьютор – це провідник дитини у світі навчання й розвитку. Ці чарівники супроводжують учня в процесі соціалізації й формування його особистості, допомагають розкрити сильні сторони, знайти слабкі місця й скоригувати їх. 

Тьютори постійно на зв’язку з дітьми і їх батьками, знають інтереси та особливості своїх підопічних, тому до мотивації кожного підбирають свій ключик. У кожного з тьюторів є додаткова роль: мотиваційний ментор, адміністратор, а хтось займається пошуком цікавих заходів та екскурсій тощо. 

Щоп’ятниці тьютори проводять для своїх класів заняття, які спрямовані на рефлексію того, що відбулось за тиждень, розвиток навичок співробітництва, емоційного інтелекту, тайм-менеджменту, пам'яті. Або ми можемо присвятити час творчості чи обговоренню важливих подій у світі.

Як у вас організовано зворотний зв'язок з батьками: хто його ініціює, як часто та через який канал?

За класами  закріплені тьютори, які спілкуються в індивідуальних чатах з батьками кожного учня. Раз на чверть ми надсилаємо батькам розгорнутий відгук, який містить  інформацію про академічну успішність, активність і соціалізацію дитини та відгуки від кожного викладача. А також окремий блок з рекомендаціями від тьютора, як виправити наявні проблеми та на які точки росту варто звернути увагу. Батьки з усіма питаннями звертаються до тьютора, який за потреби передає інформацію адміністрації або викладачам.

Як організовуєте вільний час дітей?

Приходити до школи можна з 8.30, хоча заняття починаються о 9.30. Протягом цієї години зранку учні можуть вільно спілкуватися один з одним або з тьютором, грати в настільні ігри, випити чаю, побути на самоті й відпочити перед початком уроків. Також діти мають вільний час після закінчення навчання до 18 години. Вони часто замовляють піцу, сидять компанією на кухні, менші діти можуть робити творчі поробки тощо. 

П’ятниці проходять у вільному форматі, що передбачає постійну комунікацію між дітьми. А з понеділка по четвер проходять по 3 уроки тривалістю півтори години кожен, тому діти потребують розрядки й відпочинку на перервах, на яких вони зазвичай відпочивають на пуфах, на терасах, грають у настільний футбол або виходять на вулицю.  Щоп'ятниці за нагоди влаштовуємо свята.

Щоб бути сучасним, потрібно постійно змінюватись. А які ключові зміни ви робили щороку, щоб удосконалюватись? 

У якому напрямі ми розвиваємось самі, у тому самому напрямі рухається й школа. Якщо ми за свідоме використання ресурсів й екологічний спосіб життя, то хочемо передати це дітям, відповідно ми відразу ж узяли такий курс. Ми сортуємо сміття й раз на місяць відносимо його в пункт прийому. Гроші розподіляємо між трьома найактивнішими учасниками екоруху. 

Також ми прагнемо, щоб діти росли чуйними, тому постійно організовуємо благодійні проєкти. Це може бути виготовлення листівок, благодійний ярмарок, випікання печива й написання теплих слів для мешканців будинку людей похилого віку. Щороку для кожного класу ми підбираємо курси за їх інтересами, які потрібно швидко відстежувати. Під час карантину ми вигадували нові цікаві формати залучення дітей до навчання, адже робити це на відстані стало значно складніше, проте ми чудово впорались із цим викликом.

Якби у вас була можливість звернутися до усіх батьків планети, що б ви побажали їм?

Я порекомендувала б заохочувати й підкріплювати будь-який інтерес дитини. Не відмовляти її від жодних бажань і прагнень. Ми живемо у світі, де будь-яке захоплення може перетворитися на професію, якщо ти експерт у своїй галузі. Якщо в дитини немає інтересів, то варто створити сприятливі умови, щоб їх віднайти. Довіряйте своїй дитині, не вважайте, що ви знаєте як краще  для неї, бо ви старші чи досвідченіші, дайте змогу досліджувати світ з її точки зору.

Бліц

 

Назва Generation22
Формат Офлайн
Адреса Київ, Введенська, 25
Рік відкриття 2017
Наявні класи 1-11
Макс. кількість дітей у класі 8
Загальна кількість дітей у школі 60
Программа навчання МОН + авторський пiдхiд
Вступний внесок 5 000 грн щороку
Вартість навчання 135 000 грн/рік
Сайт http://22generation.com/

enlightenedenlightenedenlightened

Якщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.

yesyesyes

Фото надані школою Generation22

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram