Osvitanova.com.ua

 

Перш за все, ми хочемо висловити свою вдячність за вашу працю. Ми розуміємо виклики, які повстають перед вчителем історії, коли мова йде про трагічні події недавнього минулого, до яких відносяться Друга світова війна і Голокост. Як викладачі, ви перебуваєте під тиском, що йде з протилежних сторін. 

З одного боку вас закликають розвивати у школярів навички критичного мислення, креативності, вміння конструювати власні знання в процесі дослідницької та проектної діяльності. Разом із цим, проєктна діяльність сьогодні розглядається як інноваційна методика навчання і розвитку учнів, а вміння використовувати методи проєктів вважаються показником високої кваліфікації вчителя, зокрема і вчителя історії.

З іншого боку, кожен із вас несе значне навчальне навантаження: зобов'язання пройти з учнями великий обсяг фактичного матеріалу і підготувати їх до іспитів. На цьому тлі вчителю, який зважиться впровадити в свою практику проєктну діяльність, вкрай важко шукати теми проєктів, освоювати ІТ-технології для підтримки співпраці з іншими школами, і з істориками-експертами. Крім того, треба ще й розробляти дослідні методології, домовлятися з музеями і організовувати експедиції на місця збору даних... Кількість проблем настільки значна, що разом вони стають, часом, непереборною перешкодою на шляху вчителя-ентузіаста.

Ми, освітня команда Меморіального центру Голокосту “Бабин Яр”, хочемо вам допомогти. Розуміючи ці труднощі, ми хотіли б практично сприяти впровадженню в школах України та світу прогресивних педагогічних інновацій, щоб вивчення історії могло бути не лише догматичним, заснованим на запам'ятовуванні фактів, дат і подій. Ми віримо в те, що широке впровадження проєктно-дослідницького підходу до викладання історії в школах зроблять світ кращим.

Геноцид завжди починався з фальсифікації історії. Тоталітарні режими завжди прагнули контролювати історичний наратив, щоб виправдовувати своє існування і свої дії. Ми вбачаємо наш обов'язок перед пам'яттю жертв Голокосту не тільки у створенні архітектурного Меморіалу, а й в тому, щоб допомогти вчителям зробити викладання історії автентичним, дослідницьким, що розвиває критичне мислення, і допомагає школярам міркувати і діяти як історики. Це могло б стати нашим спільним внеском у те, щоб трагедії, подібні до тієї, що сталася в Бабиному Яру, не повторилися.

Ми розуміємо, що можливості окремого вчителя обмежені. Тому хочемо створити співтовариства класів, вчителів і школярів, які працювали б разом подібно до того, як це роблять професійні вчені. Для цього ми створюємо єдину технологічну Інтернет-платформу «Колективна карта пам'яті». Її основою служить цифрова історична карта, на яку школярі України, а згодом і світу, зможуть розміщувати інтерв'ю, взяті у очевидців, а також власні спостереження і відкриття, та надсилати це все в загальну базу даних, за допомогою своїх мобільних пристроїв. Дані, зібрані учнями, будуть відображатися на «Колективній карті пам'яті», де вони будуть доступні усій спільноті учасників проєкту для порівняння, верифікації, обговорення і аналізу.

Працюючи разом, поступово ми створимо «глобальну історичну лабораторію», де класи, або навіть окремі школярі зможуть пропонувати дослідницькі проєкти і працювати над їх реалізацією. Поділяючи спільну мету, керуючись єдиною методологією і спираючись на загальну технологічну платформу, школярі зможуть збирати історичні артефакти та інтегрувати їх в єдину історичну картину, що зробить їх висновки цікавими, а можливі відкриття - значущими.

Розпочнемо роботу над створенням потенційно найбільшої шкільної історичної лабораторії у світі з двох пілотних проєктів, пов'язаних з пам'яттю про історію Другої світової війни і Голокосту, які плануються до запуску в 2020/2021 роках. А перед тим запрошуємо вчителів історії взяти участь у в онлайн фокус-групі для обговорення практичної реалізації перших пілотних проєктів в умовах реальної школи. Представить концепцію доктор Борис Беренфельд – головний радник з питань освіти і технологій Меморіалу; засновник і президент Міжнародної лабораторії інноваційних освітніх технологій (ILAET). Борис має більше 20 років досвіду розробки інноваційних освітніх рішень з використанням сучасних ІТ-технологій в провідних установах світу (MIT, IBM, GLOBE.gov і ін.).

Фокус-група за вашої участі дозволить нам зрозуміти, як спільні дослідницькі проєкти можуть вписатися у вашу навчальну діяльність, яких змін вони потребують, і які методичні матеріали нам слід розробити. Все це дозволить нам виробити механізм підтримки роботи зі школами. Крім участі у фокус-групі, ми запрошуємо вас взяти участь і в самих проєктах. Працюючи разом, ми будемо залучати учнів до написання нової сторінки в колективній пам'яті народів – сторінки, заснованої на автентичних даних і сучасних підходах до історії. Ми сподіваємося, що це допоможе вашим учням діяти і думати, як історики.

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

 

Поширити у соц. мережах: