Як допомогти підлітку 10-12 років стати більш самостійним?
Усі батьки хочуть, щоб їхня дитина придбала навички самостійності — навчилася бути більш організованою, свідомою, впевненою в собі, почала серйозніше ставитися до навчання.
Сьогодні, в період карантину, потреба в самостійності стала ще більш очевидною: у дітей багато вільного часу, який дуже важливо правильно розподілити, і без досвіду самоорганізації це дуже складно.
Пропонуємо підліткам 10-12 років наш корисний і веселий тренінг з психологом Дариною Аітовою!
Будемо тренувати такі важливі навички, як:
— проактивность;
— тайм менеджмент;
— емоційна компетентність;
— кооперація;
— комунікація та інші, які допоможуть підлітку стати більш впевненим і самостійним.
Як проходять заняття?
В основі нашого онлайн курсу — тренінг, який ми проводимо в нашій школі вже кілька років. Навик роботи в онлайн форматі допоможе дітям організувати себе, стане в нагоді для майбутнього проходження онлайн курсів.
Всі заняття проходять в «живому» режимі: викладач знаходиться в постійному контакті з учнями, організовує ігри, роботу в малих підгрупах. Використовуються психологічні тести та методики, перегляд і обговорення відео, командна робота над проектами. Ми збираємо невелику групу — до 10-ти чоловік, щоб кожен мав простір для висловлювання і отримання зворотного зв’язку від викладача.
Тривалість занять 1,5 години, проводимо їх на платформі Zoom, для обміну інформацією використовуємо програму ClassDojo, з її допомогою підлітки зможуть відстежувати свій емоційний стан, тренувати навички самоменеджменту, взаємодіяти з іншими учасниками, бути на зв’язку протягом програми.
Особливості віку 10-12 років
Вік 10-12 років — період, коли дитина починає осмислювати свою доросліть, цінувати та піддавати критиці свою унікальність, порівнюючи себе з іншими та роблячи висновки щодо суспільства та світу загалом. Підлітки у цьому віці дуже допитливі, легко захоплюються різними речами, проте часто можуть відмовитися від своєї мети через брак впевненості у своїх силах. В той же час вони самі прагнуть стати більш вольовими та рішучими, бентежаться через свою неорганізованість. Дуже важливо в цей період підтримати підлітка в його прагненні до самостійності, дати можливість краще зрозуміти себе, зміцнити віру в свої можливості, навчити аналізувати причини невдач та стратегії успіху.
ПРОГРАМА:
Заняття 1
Знайомство. Встановлення правил взаємодії в групі. Особистість і індивідуальність. Що це і чим відрізняється? Створюємо свою індивідуальну віртуальну піцу для знайомства з «інгредієнтами», з яких вона складається.
Заняття 2
Обговорюємо, що таке — самостійна людина. Приміряємо на себе риси самостійної людини.
Заняття 3
Емоційна компетентність. Вчимося орієнтуватися в емоціях: відслідковувати особисті, дізнаватися про емоції співрозмовника і екологічно їх проявляти.
Заняття 4
Самоменеджмент: принципи ефективного планування, боротьба з хронофагами (пожирачами часу).
Заняття 5
Проактивність. Розбираємо приклади складних життєвих ситуацій, в яких слід проявити проактивность.
Заняття 6
Вчимося ставити цілі. Підводимо підсумки програми.