Osvitanova.com.ua

Цього вересня в межах програми Open World Ukraine мені пощастило опинитися в стінах Школи журналістики та масових комунікацій SJMC Університету Вісконсин у місті Медісон. На спілкування з директором Школи професором Гемантом Шахом і доцентом та директором Центру журналістської етики доктором Кетлін Б. Калвер нашій групі з п’ятьох учасників дали годину. Встигли обговорити кризу довіри до ЗМІ, запит медіаринку на розширення навичок журналістів та застосування дронів у сторителінгу.

КИРИЛО ЄСІН, МЕНЕДЖЕР ПРОЕКТІВ VOXUKRAINE

Трохи історії

Університет Вісконсин-Медісон (University of Wisconsin-Madison) входить у топ-50 вишів у США. Це найстаріший університет штату: його заснували в 1848 році.

1904 року професор Віллард Ґ. Блеєр запустив курс «Право та преса». На той час в університеті функціонував тільки відділ журналістики. У 1927 була створена Школа журналістики та масових комунікацій SJMC. Це одна з найстаріших журналістських шкіл у США.

SJMC одна з перших почала вчити електронного редагування й технології офсетного друку. До початку Другої світової тут уже запустили курс із радіоновин.

Навчальна програма

Тепер у Школі навчаються 500 бакалаврів та 60 магістрів. Два основні напрямки підготовки – журналістика та стратком.

Професор Шах наголошує, що Школа вчить своїх студентів використовувати силу ЗМІ, щоб конструктивно інформувати та переконувати аудиторію. Саме такий підхід сприяє здоров’ю суспільства.

«Довіра до ЗМІ падає через фейки та маніпуляції. З ними можна боротись, чітко дотримуючись професійних стандартів, – каже професор Шах і додає: – При цьому ви маєте пояснити контекст новини».

Школа вчить працювати не тільки з традиційними форматами. Журналістика дронів – новий тренд у репортажній журналістиці, і студенти активно освоюють цей інструмент.

Доктор Калвер наразі досліджує питання безпечного та етичного використання дронів. Вона є співавторкою кодексу етики журналістики дронів (Drone journalism code of ethics). Окрім технічних нюансів використання аерозйомки (наприклад, у США треба мати ліцензію на керування дроном), важливим є питання втручання в приватний простір. «Треба чітко розуміти, чи співвідноситься суспільний інтерес з потенційною шкодою від зйомки дроном», – підкреслює доктор Калвер.

Журналіст також повинен вміти кодити й дизайнити. «Водночас неможливо передбачити, чим кожен випускник буде займатися через 10 років», – каже професор Шах. Тому Школа виховує інноваторів, які здатні критично мислити й вирішувати проблеми.

Між іншим, серед випускників університету – 38 лауреатів Пулітцерівської премії.

Результат

Зі слів професора Шаха, 95% випускників SJMC упродовж 18 місяців отримують роботу за спеціальністю.

Середня річна зарплата журналіста у США, який тільки отримав диплом, – 34 000 $. Досвідчені журналісти отримують більше – 50 000 $. Такі дані наводить salary.com.

Але, за даними indeed.com, якщо працювати журналістом у Thomson Reuters чи в NYT, то в рік можна заробляти 120 000 $ або 82 000 $ відповідно.

До слова, про першокласних журналістів, яким видання готові платити високі гонорари. Однією з надважливих якостей такого журналіста професор Шах вважає стійку звичку перевіряти факти. Дав нам настанову робити це за будь-яких обставин і порадив прочитати нову книгу доцента своєї ж школи Лукаса Ґрейвса «Deciding What’s True».

Нагадуємо, що 13 вересня VoxUkraine разом з Київською школою економіки відкрили Центр вдосконалення економічної журналістики. Дві актуальні пропозиції Центру:

Онлайн-курс «Як писати про економіку без помилок»; Навчальний офлайн-курс «Економіка, ринки та аналіз даних».

Реєстрація до 23 жовтня.

Автор: Кирило Єсін, менеджер проектів VoxUkraine
Фото: facebook.com/UWMadison/, Кирило Єсін

Поширити у соц. мережах: