Osvitanova.com.ua

Великі обсяги інформації, які потрібно повторити до підсумкових тестів, зазвичай, лякають учнів. Це призводить до відкладання повторення матеріалу й, відповідно, до погіршення академічної успішності. TeachHUB підготував підбірку методів, які допомагають зробити процес підготовки до підсумкових тестів веселим та ефективним. Ці методи можна використовувати із своїми учнями у школі або студентами у вузах. Або самостійно.

Повтор із флеш-картками

Флеш-карти - це простий і ефективний спосіб навчання. Студенти можуть використовувати їх для самостійної роботи або із сусідом по парті. Їх можна створити для будь-якої дисципліни, напрямку або теми, охопивши найважливіші поняття, терміни та визначення.

Опитування за типом телевізійного шоу 

Студенти люблять змагатись. Опитайте своїх учнів, створивши гру типу «Хто хоче стати мільйонером». Гру легко створити за допомогою онлайн-сервісів, PowerPoint, шаблонів Google docs або ж за допомогою звичайнісіньких картонних карток.

Вікторини

Дозвольте учням створювати питання і відповідати на виклик однокласників. Одним з варіантів цієї гри є створення певної кількості питань кожним з учнів, тобто кожним учасником. Це допоможе учням краще розібратись в темі, зрозуміти спірні питання та перетворити процес опитування на азартну гру.

Тема або питання дня 

Протягом декількох тижнів щодня оголошуйте одне питання або проблему, яка якнайкраще розкриває тему уроку, а після пояснення теми попросіть учнів дати відповідь на це питання. Заохочуйте їх відстежувати питання і відповіді в своїх блокнотах, адже ці записи згодом допоможуть їм під час підготовки до контрольних робіт та підсумкових тестів. 

Інший варіант: студенти подають свої відповіді “таємно”, а потім разом з'ясовують правильну на наступному уроці.

Інфографіка 

Створюйте цікаві графічні файли разом з учнями, які найкраще розкривають суть теми. Це, в першу чергу, принесе естетичне задоволення. Іноді все, що потрібно, це простий підхід, заснований на відхиленні від норми. Це може бути як домашнє завдання, так і робота в кінці уроку, якщо є доступ до онлайн-сервісів, за допомогою яких можна створити інфографіку.

Гра «Крокодил» на дошці 

Учні ніколи не відмовляються від можливості писати на дошці, якщо впевнені у своїх знаннях. Оберіть тему, концепцію або слово на картці-покажчику. Працюючи в командах, де учні самі обирають капітана, вони малюють на дошці пояснення до слова, не використовуючи слова усно або письмово.

Учні-вчителі 

Дозвольте учням побути на вашому місці. Виберіть тему для учня, пари або групи. Встановіть стандарти для подання матеріалу. Поки учитель оцінює доповідача, клас отримує нову інформацію.

Учні-грейдери 

Дайте учням анонімні роботи інших учнів - есе, твори, способи вирішення завдань. Надання учням доступу до інших письмових робіт часом дає наочне розуміння, що працює, а що - ні в письмовій формі..

Мисливці за зайвим

Дайте студентам список питань з теми, яку вони мають повторити. Дозвольте використовувати власні нотатки. Це дозволяє ефективно повторити матеріал, але й наочно демонструє користь якісних нотаток. Можна це робити в парах або групах для налагодження партнерських відносин.

Foldables

Foldables - це практичний спосіб організувати інформацію. Виглядає як оригамі, зовнішня частина якого показує загальну тему, а внутрішня вимагає від студентів записати деталі. Їх гарно використовувати для конспектування та повтору будь-якого предмета.

«Зупинка на станціях»

Розбийте урок на «станції», тобто розділи, підрозділи, які чітко показують структуру теми. Задайте певну кількість питань для обговорення, встановіть часовий проміжок, адже потяг має їхати!

«Хрестики-нулики»

Цей метод можна використовуватися усім класом, але він працює краще у невеликих групах. У будь-якому, клас ділиться на дві групи — X та O. Намалюйте решітку на папері або дошці. Учні отримують можливість розміщувати свій маркер X або O на ігровому полі, якщо правильно відповідають на питання вчителя.

Будь-яку з перерахованих ідей можна видозмінювати відповідно до розмірів класу, дисциплін, рівнів складності завдань. Ви можете використовувати таку діяльність як для розваги, так і для оцінювання. І пам'ятайте, що процес не повинен бути нудним - це головне!

Переклад Софія Настишин, “Освіта Нова”

Поширити у соц. мережах: