Osvitanova.com.ua

Українська команда здобула перемогу на Європейській математичній олімпіаді для дівчат European Girl’s Mathematical Olympiad (EGMO) із загальним результатом 115 балів. Другу та третю сходинки в командному заліку посіли команди з Польщі та Болгарії, набравши 110 та 105 балів відповідно. Олімпіада відбулась під патронатом Міністерства освіти та науки України за сприяння Малої академії наук. Головним партнером проведення олімпіади став UKRSIBBANK BNP Paribas Group. Активний промоутер проведення EGMO в Україні Богдан Рубльов, український математик та професор факультету комп’ютерних наук і кібернетики КНУ імені Тараса Шевченка, розповів WoMo про переваги вивчення математики та про те, які зміни необхідні українській науці.

Як ви ставитеся до розподілу людей на «гуманітаріїв» і «технарів»? Чи доцільний такий розподіл у наш час?

До такого розподілу ставлюся спокійно, він дійсно існує. Зрозуміло, що в когось він явно виражений (як у мене особисто), а в когось доволі змазаний, тобто людина може бути або однаково талановита, або рівно безталанна в гуманітарних та природничих питаннях. Якщо людина знає свої схильності, вона може себе більш яскраво та змістовно проявити належним чином. Особливо часто ми таке бачимо, коли батьки-математики починають «засовувати» свою дитину в математику, а насправді він поет в душі, чи навпаки, дитя юристів хоче стати програмістом, а його примушують вчитися на правника.

Які навички розвиває вивчення математики? Що діти отримують, окрім суто математичних знань?

Математичні знання допомагають в житті майже скрізь, і це не банальне знання арифметики, щоб вас не обрахували в крамниці. Це розвиток логіки та здорового глузду, вміння раціонально та ефективно розв’язувати більшість питань. Велика кількість студентів, яких я навчав математики, кажуть, що конкретні знання, можливо, не часто доводиться використовувати в повсякденному житті і на роботі, але вміння думати, яке розвинулося протягом вивчення математичних предметів, стає в нагоді постійно.

Окрім суто математичних знань, діти отримують спільноту, в якій вони знаходять однодумців. Особливо це стосується тих, хто відвідує математичні гуртки, факультативи, олімпіади, літні школи тощо.

Як ви вважаєте, чи є різниця у математичних здібностях між хлопцями і дівчатами?

Різниці в здібностях майже немає у хлопців та дівчаток, але часто батьки в дитинстві замість дітей планують передбачити їхнє майбутнє та записують хлопців на футбол та математику, а дівчаток — на танці та малювання.

Ви — один із організаторів Європейської жіночої олімпіади. Чому вас зацікавить тема жінок у науці?

Олімпіади — це не зовсім наука, це скоріше елементи спорту в науці. Тобто кращий не той, хто врешті-решт вирішить складну проблему, а той, хто це зробить швидше. Наука — це інше, це є постійні цілеспрямовані дослідження.

Про жіночу/дівчачу олімпіаду можу сказати, що то є поєднання краси та розуму, чарівності та інтелекту. В українських дівчат завжди є поєднання цих рис, тому вони й так часто перемагають на таких заходах.

Як знайти баланс між академічним підходом і інноваційними методами навчання, які сучасне покоління сприймає набагато краще?

В освіті та медицині головне — не нашкодити, а якими методами це робиться — не суттєво.

Які трансформації, на вашу думку, мають статися в українській науці, щоб вона вийшла на новий рівень і стала привабливою для молодих фахівців?

Треба зробити гідні зарплатні для науковців та викладачів, щоб повернути в виші та Інститути країни тих, хто поїхав на захід, здобув там гідну освіту, але надалі не може знайти собі застосування. Треба, щоб такі люди з гарними здібностями та чудовою освітою вибирали життя в науці в Україні замість того, щоб стати поштарем чи водієм таксі на заході. Так само важливим є надання кредитів для отримання молодим науковцям житла, бо вони часто протягом навчання живуть у гуртожитках, та можливостей вільно їздити світом на конференції та інші наукові події.

Поширити у соц. мережах: