Я навчаю англійській як другій мові дітей від наймолодшого віку до 10 років. Хочу поділитись тим, як додаю до своїх занять з дітьми 5-10 років читання англомовних дитячих книг в оригіналі. Сподіваюсь, мій досвід буде цікавим вчителям англійської, що працюють з невеликими групами в альтернативних школах, репетиторам та батькам, які самі навчають своїх дітей.

1. Оберіть англомовну книжку.

Вона має бути простою для розуміння і обов’язково мати візуальне підкріплення – тобто містити ілюстрації до тексту. Найкраще керуватись принципом: книжка для дітей, яким ви будете читати, має бути розрахована для молодших за них англомовних читачів. Не варто хвилюватись, якщо ваші учні ще не опанували певні граматичні теми, які зустрічаються в тексті. Ми не акцентуємо увагу на граматиці. В даному випадку граматика сприймається дітьми «as is», тобто «як є», без вивчення граматичних правил.

Наприклад, для учнів 8-9 років можна взяти «The very hungry caterpillar» Еріка Карла. В ній нескладні речення і лексика. Для дошкільнят 4-5 років це може бути дуже проста книжка «What do you say?» Менді Стенлі.  

2. Визначте ключові слова обраної книжки і вивчіть їх з дітьми попередньо, перед тим, як почати читати.

Це може зайняти 4-5 уроків, а можливо, й довше. Активностями для вивчення слів можуть бути різноманітні ігри з флеш-картами, гра меморі, ігри з іграшками (наприклад, «що зникло?» або «хто я?») малювання і розмальовування предметів, які вчимо англійською, тематичні поробки і так далі.

Для книги «The very hungry caterpillar» я обрала такі ключові слова:

caterpillar, hungry, moon, egg, leaf, tiny, apple, pear, plum, strawberry, orange, chocolate cake, ice cream, pickle, cheese, salami, lollipop, cherry pie, sausage, cupcake, watermelon, stomachache, fat, cocoon, butterfly, beautiful, а також дні тижня.

У книжці «What do you say?» ключові слова – це назви тварин (bee, dog, lion, sheep, duck, mouse, catcow, snake) і їхні звуки.

3. Прочитайте книжку перший раз повільно, наголошуючи на відомих дітям ключових словах.

бговоріть і допоможіть зрозуміти, про що мова в тексті. Не страшно, якщо учні не знатимуть значення кожного слова. Головна ідея в тому, щоб почути знайомі слова, та з допомогою картинок і допомоги вчителя зрозуміти, що відбувається в історії.

4. Читайте книжку кожного уроку.

Я зазвичай приділяю читанню останні 10 хв уроку – це наш час для читання вголос, «Read Aloud Time». Після 4-5 уроків діти пам’ятатимуть книжку напам’ять, розумітимуть, про що йде мова в ній, знатимуть ключові слова англійською – це і є наша мета на цьому етапі.

Також можна дати домашнє завдання  – слухати читання книги з YouTube. Багато популярних дитячих книжок начитують на відео.

5. Як тільки діти запам’ятають текст напам’ять, попросіть їх «допомогти» вам читати.

Наприклад, робіть під час читання паузи, що вони могли вставити необхідне слово. Або ще можна читати книжку «з помилками»: під час читання іноді називайте неправильні слова і попросіть дітей бути дуже уважними, щоб виправити вас. Читання «з помилками» діти, як правило, дуже люблять.

6. Дітей, які вже навчаються читати, можна також просити читати текст.

Наприклад, кожен читає по одній сторінці. Це буде читання методом цілих слів – коли діти впізнають слова, як картинки.

7. Насамкінець, додайте цікаві активності, які можна зробити на основі вивченої історії.

Це може бути ляльковий театр, або театр з учнями в головних ролях тощо.

Наприклад, з історії про дуже голодну гусінь ми з моїми учнями-другокласниками зробили виставу театру тіней для батьків.

Головна ідея полягає в тому, що ми показуємо дітям: читати англійською – це не складно, вони можуть це робити, це не нудно, а навіть дуже весело.

А 9 березня приходьте до мене на суботню читанку англійською з дітками від 2 до 5 років.