Osvitanova.com.ua

Нещодавно харківський школяр Деоніс Ткемаладзе потрапив до Книги рекордів України — за 11 років він не пропустив жодного уроку. Але мало хто на таке здатний. Не вивчив уроки, не прийшов до школи — це може відбутися з кожним учнем. Ми зібрали кілька найпопулярніших поважних причин, які зазвичай наводять школярі. Пропонуємо вам скласти вчительське бінго: підрахуйте, скільки разів на місяць ви чули ці слова.

Застряг у ліфті

У більшості українських міст ліфти не оновлювалися роками, тому застрягти там може кожен. У будь-який час, навіть перед початком занять.

У мене спортивні змагання

Багато учнів дуже активно займаються спортом. Тому вони справді можуть регулярно пропускати заняття через свою позанавчальну зайнятість. Урешті-решт, українські чемпіони брати Клички та Андрій Шевченко теж це робили. Але спорт не мусить суттєво перешкоджати навчанню, адже все можна поєднати. 

Захворів

Ще одна причина, яка може повторюватися раз у раз. Особливо взимку.

Зачинився вдома

Це вже не типова життєва ситуація, але учні різних поколінь використовували і використовують її досі. «Мама забулась і зачинила двері, не залишивши мені ключа», «Щось наклацав і не зміг відкрити замок», — усе це можна почути від учнів.

Деякі вчителі долають цю проблему креативно — ведуть трансляції своїх уроків в Instagram, наприклад, як-от фіналіст цьогорічної премії Global Teacher Prize Ukraine Олександр Черкас.

Проспав

Класика. Але в чому причина? Можливо, це наслідок змін в організмі дитини? Із дорослішанням у підлітків дещо зміщується природний годинник, режим сну. Адже чимало дослідників доводять, що для тінейджерів уроки мають починатися значно пізніше, ніж нині заведено. А що менша дитина, то ближче вона до «жайворонка».

Тож занадто ранній початок уроків може навіть шкодити учням — доведено вченими.

Собака порвав зошит

Потенційно можливий випадок. Але це не має бути виправданням більш як один раз. Хіба що наступного разу зошит пошкодить кіт або домашній єнот.

Проспав, бо всю ніч вчив уроки

Насамперед, чому дитина всю ніч вчила уроки? Що вона робила до цього? Навіть якщо завдання справді виконані, то треба потім окремо поговорити з учнем, чому він вирішив робити їх саме вночі. Можливо, до останнього не хотів за це братися?
Варто стимулювати інтерес — нехай наступного разу школяр спробує уявити, яким крутим він буде, коли виконає завдання/проект/презентацію, як результати його праці високо оцінять вчитель та однокласники. Тоді мозок виділить дофамін, гормон винагороди. А підліток навчиться самомотивації.

Вимкнули світло

Ще одна класика, яка дійсно може бути правдою. На щастя, вже не 1990-ті і це відбувається не регулярно і доволі рідко. Тому якщо це повторюється раз у раз, то виникають додаткові питання.

Загубив щоденник

«А голову ти не загубив?», — ось так відповідати не можна.

Пішов з батьками на день народження до родичів. Довго там були

День народження бабусі, посиденьки з друзями тощо — батьки справді можуть брати дитину на такі заходи і сидіти з нею до ночі. І тут вже питання до батьків — чому дитина не вивчила уроки раніше, або чому не прийшла додому вчасно, щоб все встигнути.

Про ефективний тайм-менеджмент варто пам’ятати всім — і дорослим, і малечі.

Бінго!

Тепер підрахуйте результати. Якщо ви не чули за місяць хоча б 7 з наведених поважних причин — вітаємо, у вас дуже відповідальні учні.

Поширити у соц. мережах: