Частенько батьки, прагнучи навчити дітей читати якомога раніше, припускаються деяких помилок. А потім розчаровуються, що результати зовсім інші, ніж вони сподівалися. short.media розповість про те, чого НЕ слід робити у цьому важливому процесі.

1. Не починайте вчити дитину читати, якщо вона ще не вміє вимовляти усі звуки

Приміром, якщо дитина говорить «ш» замість «с» («Шаша», а не «Саша»), то відкладіть навчання до того моменту, поки вимова не стане правильною.

2. Не вивчайте букви, вивчайте ЗВУКИ

Перш ніж показати дитині букву Л, слід навчити її чути звук «Л» у складах та словах. Вимовляючи звук «Л», говоріть саме «Л!», жодних «ел» чи «ле». Адже вимовляючи таким чином, ви називаєте 2 звуки - «е» та «л». Це дезорієнтує дитину. Звук —це те, що ми чуємо. Його можна протягнути, проспівати і т.д. Буква — це те, що ми бачимо та пишемо. 

3. Не навчайте читати по буквах, правильне читання — по складах

Як робити не слід: називаємо звуки «м», «а», і лише тоді склад «ма». Ця навичка неправильного читання дуже стійка і дитину потім складно перевчити. 

Як правильно? На початку навчання дитина може скільки завгодно протягувати першу букву складу, поки не зрозуміє, якою буде наступна: «мммммммма». Головне — не зупинятися після першої букви.

4. Не поєднуйте одну приголосну відразу зі всіма голосними

Часто ми бачимо малюнок: від приголосної букви йде кілька стрілок до голосних, і потрібно читати: НА, НО, НУ і т.д. У чому «підступ»? По-перше, дитина не бачить самого складу, а має його «уявити», а по-друге, це значне навантаження: зрозуміти прицнип поєднання букв у склади та водночас «перемикати» увагу з одного сполучення на інше. 

5. Не читайте водночас відкриті та закриті склади

Даний пункт випливає з попереднього. Коли малюнків зі стрілками вже два: спочатку від приголосної до голосних, а далі навпаки. Тобто дитина має зорієнтуватися, де читати НА, НО, НУ, а де АН, ОН, УН. Насправді це непросто, дуже часто діти починають плутатися, а далі втрачають інтерес до читання, адже процесс виявляється для них надто складним. 

6. Не вимагайте відразу читати збіг кількох приголосних

Дитині складно відразу читати такі склади, як СКА, КРО, МЛО і т.д. Їм потрібна практика, і ще раз практика. Дозвольте дитині прочитати першу букву «окремо»: С!, а вже потім приєднати до неї склад КА і т.д. На це просто потрібен час. Дитина чує, як вимовляють слова та склади дорослі, тому й сама навчиться цьому трохи згодом.

7. Не перескакуйте! 

Деякі батьки вважають, що читати слова не так цікаво, тому переходять відразу до книжок. Книги — це чудово, але якщо дитині складно прочитати слово МОЛОКО чи КОРОВА, то як можна переходити до тексту? Починати варто зі слів та коротких речень, тоді дитина, відчуваючи себе впевнено, зможе розвивати навички читання самостійно.